De wegen van automerken in Azië zijn ondoorgrondelijk. Of zijn het de wegen van de klant? In China toont Audi deze A7 L, een A7 Sportback maar dan in sedanvorm. Had Audi dat al niet?
De Audi A7 Sportback werd ontwikkeld op basis van de A6, dus in basis is de oorspronkelijke sedan nu weer een sedan. In China wordt status nog altijd gemeten aan de hand van centimeters lengte en dan is het handig dat de A7 L een stukje langer is dan de A7 Sportback van de buurman.
aparte kofferklep
Worden de A4 en A6 nog gewoon verlengd door een stukje aan het achterportier toe te voegen en zo meer beenruimte te voorzien, bij de A7 L wordt er een stuk aan de achterzijde aangekleefd. Een beetje zoals bij de elektrische versie van de Renault Fluence destijds, maar dan beter. Het kofferdeksel gaat open zonder dat de achterruit mee open gaat, in tegenstelling tot de A7 Sportback. Het geeft de A7 L een lengte van 5,08 meter, 11 centimeter langer dan de A7 Sportback. De wielbasis wordt ook verlengd tot 3,03 meter, zodat daar ook tien centimeter bijkomen.
De A7 L gaat dezelfde basis gebruiken als de A7 Sportback maar al in China gebouwd worden, terwijl de A7 Sportback gewoon nog wordt ingevoerd. Toch zal de wagen niet door de FAW-Audi joint venture worden gebouwd maar wel door de samenwerking tussen de Volkswagen Group en SAIC. Om nog wat meer eigenheid te creëren zorgde Audi voor een grille met een hoop strepen in. Smaken en kleuren, het is iets om over te discussiëren.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen