Autonieuws: Officieel

MG3 Hybrid+ kent zijn prijs: Vanaf 20.985 euro

Dat het niet al elektrisch is dat de klok slaat bij MG, bewijst het merk nogmaals met de MG3 Hybrid+. Dat is een rivaal voor pakweg de Toyota Yaris Hybrid en Renault Clio hybride die met een basisprijs van 20.985 euro fors onder de prijzen gaat.

2024 markeert de honderdjarige verjaardag van het Britse merk MG. Zeurdozen zullen evenwel scanderen dat het huidige MG even Brits is als verfijnde voeding, maar dat mag de pret niet drukken voor het merk dat tegenwoordig in Chinese handen is. Voor de meer gegoede klanten viert het met de Cyberster, het werkvolk krijgt deze MG3 Hybrid+.

Minder geld, voor meer uitrusting

Want het werkvolk, dat zoekt meer dan ooit naar zuinige auto's. Eén vervelend nadeel: hybrideversies kosten vaak een aardige duit meer, waardoor de aantrekkelijkheid wat verdwijnt. Neem nu de Toyota Yaris Hybrid. Die krijgt een basisprijs van 26.690 euro. Dan maar bij Renault gaan shoppen voor de hybride Clio? Ook daar ben je minimaal 22.400 euro kwijt.

Image
MG MG3 Hybrid belgie info

MG is nu hier om onder de prijs van zijn rivalen te gaan - zowat de modus operandi van het Brits/Chinese merk. Kijk maar eens naar de prijzen:

• MG3 Hybrid+ Standard: €20.985
• MG3 Hyrid+ Comfort: €22.485
• MG3 Hybrid+ Luxury: €24.985
- Metaalkleur: +€650

Zo heb je de MG3 Hybrid+ in Standard-uitvoering voor 20.295 euro. Dan is je compacte hatchback meteen uitgerust met een achteruitrijcamera, Android Auto/ Apple Carplay, DAB+ en MG Pilot met een rist veiligheidsnufjes. Een trapje hoger staat uitvoering Comfort voor 22.485 euro. Dan krijg je onder andere 16-duims velgen, 6 luidsprekers en airconditioning achterin. Topversie Luxury kost 24.985 euro en biedt LED-koplampen, een 360°-camera, stoelverwarming, getinte achterruiten en een uitgebreide MG Pilot met extra snufjes. Kortom: voor de prijs van een kale Clio of Yaris met hybridekracht, heb je een MG3 Hybrid+ met lekkere opties. Enkel voor de metaalkleur kan je 650 euro bijbetalen.

Krachtpatser

Dan is er nog de motor. MG pakt de zaken namelijk nét wat anders aan dan de concurrentie. Het merk is er namelijk van overtuigd dat een hybride niet slaapverwekkend hoeft te zijn. De 1.5-liter viercilinder voorin weet samen met de compacte elektromotor 195 pk en 425 Nm koppel op te wekken. Dat zorgt niet enkel voor een opvallend snellere acceleratietijd naar de honderd van 8 seconden, dankzij de accu van 1.83 kWh zou het ook mogelijk moeten zijn om grotere stukken puur elektrisch te kunnen rijden.

Image
MG MG3 Hybrid belgie info

Wie nu vreest dat de hybride daardoor zijn doel voorbij schiet: op papier neemt hij genoegen met een verbruik van 4,4 l/100 km en een CO2-uitstoot van 100 g/km. Ook dat zijn waarden die perfect in lijn liggen met de concurrentie. Lees HIER meer over de MG3 Hybrid+. Noteer trouwens ook dat MG binnenkort nog een versie zonder hybridemotor zal aanbieden. Waardoor je eigenlijk een rechtstreekse rivaal zal hebben voor de Dacia Sandero.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen