Mazda [deelde eerder al mee][1] dat de [Mazda 2][1] een facelift krijgt. Behalve de esthetische wijzigingen werden ook wat aanpassingen aan het motorengamma gedaan, zodat de wagen voldoet aan de Euro5-normen. Opvallend daarbij is dat de 1.4 CDVi uit het aanbod verdwijnt. De 1.3 benzinemotor met 75 pk is de instapper, de krachtiger variant heeft nu 84 pk, 2 meer dan vroeger. Hij verbruikt nu 5,1 l /100 km en stoot 119g/km CO2 uit. [1]: https://autofans.be/content/facelift-voor-mazda-2-nieuwe-diesel-voor-mazda-3-en-mazda-5
De 1.5 ziet 1 pk verdwijnen, hetgeen het totaal op 102 pk brengt. Deze stoot 135 g/km CO2 uit. In optie is een automaat verkrijgbaar, die de uitstoot laat stijgen naar 146 g/km.
Wie wil dieselen in de Mazda 2, wordt wat benadeeld bij de Japanners. Zoals gezegd is de voordelige 1.4 CDVi met 68 pk uit het gamma verdwenen, waardoor nu enkel de 1.6 overblijft. Met zijn 95 pk is hij goed voor een normverbruik van 4,2 l / 100 km. De CO2-uitstoot in deze versie bedraagt 110 g/km. Wie absoluut wil dieselen, moet niet alleen voor de 1.6 gaan, deze wagen is in tegenstelling tot zijn benzinebroeders enkel verkrijgbaar als vijfdeurs.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen