Volgens Ali zal de tweezitter opnieuw onder de 1.000 kilogram moeten blijven. Het chassis zal een monocoque zijn en intern worden ontwikkeld. Welke materialen ze daarvoor gaan gebruiken is nog niet zeker. Al zouden ze niet op carbon inzetten gezien de kostprijs ervan. Caterham wil het model namelijk tussen de 36.000 en 55.000 euro verkopen. De kans bestaat er dus in dat er gewerkt wordt aan een volledig uit aluminium gehouwen body zoals Lotus bij haar Elise deed.
Caterham zou bij de ontwikkeling van het platform meteen rekening houden met een coupé, cabrio en krachtigere variant. Doordat er bij de ontwikkeling ervan gedacht wordt aan een cabrio, kan het extra gewicht dat een cabrio meebrengt vermeden worden. De gesloten variant zou er in 2015 gaan komen.
Onder de kap is het voorlopig nog even gissen. Het zal hoe dan ook een achterwielaangedreven wagen worden met het motorblok voorin. Op welke modellen Caterham wil mikken is moeilijk in te schatten. Volgens de Managing Director willen ze iets rauwer bieden dan de Cayman of Z4.
Via PistonHeads
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen