Toch zorgde Mercedes ervoor dat ze de Renaultmotor aanpasten naar eigen wensen. Zo werd een nieuw vliegwiel geplaatst en werd ook de compressor eentje met een Mercedes-logo op.
Boven deze dubbele motorisatie staat een A 200 CDI met dezelfde 1.8 maar hier voorzien van 136 pk en 300 Nm. Beide voorgaande motoren stoten 109 g/km CO2 uit en verbruiken 4,1l/100 km. Top van het dieselaanbod is de A 220 CDI, met 170 pk en 350 Nm.Verbruik en CO2-uitstoot van deze laatste werden niet meegegeven.
Voor de benzinemotoren is het aanbod iets beperkter. De A 180 (een 1.6) krijgt 122 pk en 200 Nm, de A180 (ook een 1.6) krijgt 156 pk en 250 Nm. Bovenaan het gamma vinden we voorlopig de A 250 (een 2.0) voorzien van 211 pk en 350 Nm. Een goeie concurrent voor de Volkswagen Golf GTI dus. CO2-uitstoot ligt hier tussen de 127 en 143 g/km, het verbruik tussen 5,4l/100 km en 6,1l/100 km.
Mercedes gebruikt technologie uit de S-klasse om de motoren van deze A-klasse efficiënter te maken. Ook wordt het turbogat verminderd/vermeden door het zogenaamde 'scavenging', het laten overlappen van de openingstijden van in- en uitlaatklep van de cilinder. De motoren krijgen verder ook start/stop ter beschikking.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen