Stoere praat natuurlijk, dat zullen ze bij Lightyear zelf ook wel begrijpen. Toch willen ze met de One de markt wakker schudden. Of beter nog; met de technologie in deze One. Want je kan er prat op gaan dat het bedrijfje hoopt dat één of andere grote constructeur de technologie op koopt in licentie. Zoals Techrules al jaren de turbine aan de man probeert te brengen.
Nu goed, even terug naar deze Lightyear One, een elektrische auto dus. Wat er nu juist zo uniek aan is? Lightyear zegt dé technologie te hebben ontwikkeld om maandenlang rond te rijden zonder op te moeten laden. Hoe juist? Wel, daar blijven ze nog wat geheimzinnig over maar een combinatie van een straffe batterij met een range van 800 kilometer en - jawel - zonnepanelen moeten zorgen dat opladen eerder uitzondering dan norm wordt.
De bedoeling is trouwens om daadwerkelijk een productiemodel te lanceren. Daarvoor moet je wel eerst even 119.000 euro overschrijven. Toch als je zeker één van de eerste honderd exemplaren in handen wilt hebben die in 2020 moeten gebouwd worden. Kan je wachten tot nummertje 501, dan moet je maar 4.000 euro overschrijven. Toch maar eerst zien, dan geloven, Lightyear?
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen