God zij dank hebben ze bij Infiniti die fantatische 3.7 liter grote V6. Hij levert nog steeds 320pk en 360Nm en is gekoppeld aan een 6 traps handbak of een 7 traps automaat. Ondanks het hogere gewicht moet hij met 6,2 (6,4 Aut.) seconden naar 100 km/u maar een halve seconde toegeven op zijn dichte broer. Wij reden met de automaat en die stelde niet teleur. Hij schakelt soepel en snel, alleen ben je in manuele modus niet helemaal in controle. Wanneer je( volgens de wagen) te snel terugschakelt, laat hij al piepend weten dat hij het niet met je eens is. Verder zijn de magnesium-flippers achter het stuur perfect gepositioneerd zodat je er makkelijk bij kan.
De cabine is een aangename plaats om te vertoeven, de zitpositie en de heerlijke stoelen zijn daarvoor de grootste verantwoordelijken. De gebruikte materialen zijn mooi en de afwerking is ook goed voor mekaar. Je moet al echt diep gaan zoeken om te kunnen zeggen dat het interieur misschien net iets minder is dan dat van zijn Duitse rivalen. Het Bose geluidssysteem zit nu achter je oren in de stoelen. Het is een wat vreemd zicht, maar ze doen het prima. De knop van het stalen klapdak zit pal in midden. Met het dak open, is deze G37 een stuk aantrekkelijker. De Coupé was al een mooie wagen, alleen had die achterkant wat rare lichten. Ze leken alsof ze er achteraf maar opgeplakt waren. Dat heeft de Cabrio niet meer. De achterlichten zijn nu meer naar binnen toe gestileerd, en in combinatie met LEDjes en het zwarte koetswerk, hebben ze de achterkant zowaar ook aantrekkelijk gekregen. Die smalle kont wel heeft één nadeel. Als het dak opgevouwen is, blijft er van kofferruimte zeer weinig over.
Rijden is de boodschap. Met prachtig weer, het dak open en het aanstekelijke geluid van de zescilinder kan alleen het rijgedrag nog roet in het eten gooien. Ook daar is de Infiniti bij de pinken. Met het dak opgevouwen, is de gewichtsverdelingen 52% voor en 48% achter. Verder beschikt hij nog over een demper in de stuurinrichting, zodat trillingen worden opgevangen en het stuur niet begint te beven. Het koetswerk is ook net wat stijver dan de Coupé, dat alles samen maakt van deze Cabrio leuke rijervaring met een zeer goede balans tussen comfort en sportiviteit. Het lijkt er op dat Infiniti hier een dijk van een Coupé/Cabrio heeft neergezet, maar misschien moet zijn grootste troef nog komen. Onze G37 GT Premium Cabrio kostte € 57.600. Ter vergelijking, een BMW 3 Cabriolet 335iA begint bij € 58.495. Slechts een kleine € 1.000 verschil zou je zeggen? Neen, wij reden met de “Premium” rond. Daar zit dan ook alles in, maar echt alles! Bi-xenon verlichting, 19" velgen, touch screen navigatie, 13 Bose luidsprekers, verwarmde/geventileerde/elektrische zetels, cruise control, automatische airco en ga zo maar door. De G37 GT Cabrio Aut. begint bij € 53.950, dus voor € 3.650 extra heb je alles wat je kan verlangen. Als je dat dan vergelijkt met zijn concurrenten…
Tekst: Wim Verboomen
Foto's: Glenn Nuijens
Dank aan Infiniti Center Antwerpen
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen