Eén van Range Rovers topingenieurs licht een tipje van de sluier over de aanwezigheid van het merk op het Duitse autosalon in Frankfurt. Hij vertelt daarbij dat er een hybridevariant op het programma van de Range Rover Sport staat die diesel- en elektrische aandrijving combineert, de diesel wordt alvast de bekende V6.
Daarnaast zal het merk ook een V8 diesel introduceren, de SDV8 met een goeie 700 Nm aan koppel. Het doel van de hybride is 169 g/km aan CO2-uitstoot. De hybride-opbouw wordt onder de vloer geplaatst, waardoor de ruimte in de wagen behouden blijft. tegelijk met de lancering in de Range Rover Sport wordt de hybride aandrijving ook op de grotere Range Rover geïntroduceerd.
Maar het blijft niet bij een setje diesels. Vanwege de gewichtsbesparing van 420 kg - op een aantal modellen - zien ze er bij Land Rover geen graten in om de luxe SUV met een viercilinder uit te rusten. "Prototypes that we've made, with the I4 in, the car really still is truly a Range Rover; it still has the performance and off-road capability, because of that weight saving."
De dieselhybride en V8 diesel komen tegen het einde van het jaar in de schijnwerpers te staan, wanneer de viercilinder benzinemotor eraan komt is nog niet duidelijk.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden