Skoda mag als eerste merk uit de Volkswagen-groep de nieuwe 1.5 TSI met CNG gaan aanbieden. Onder die lading noemen ze hem opnieuw G-Tec.
Destijds kon je de Octavia bestellen met de 1.4 TSI benzinemotor die wordt gevoed door een CNG-tank, met benzine als reservebrandstof. Vandaag is 1.5 het nieuwe 1.4 en daar doet ook de CNG-brandstof aan mee. Zo kan je in de drie CNG-tanks van de Octavia G-Tec 17,7 kilogram CNG kwijt die dan op zowat 480 km verbruikt wordt. Twee tanks bevinden zich onder de laadruimte, de derde zit onder de achterbank, waarmee ze alledrie mooi rond de achteras wordt gecentreerd. Is alles op en is er geen CNG-station in de buurt? Dan heb je nog altijd 11 liter benzine voor de laatste kilometers van je zoektocht.
In de 1.5 TSI met CNG geen 150 pk maar wel 130 stuks. Dat blijft een flinke stijging van 20 pk tegenover de 110 pk die de 1.4 voortbracht. Wanneer je op CNG rijdt stoot je volgens Skoda tot 25 procent minder CO2 uit dan op benzine, een aanzienlijke daling. Ook de NOx uitstoot daalt en er wordt geen fijnstof geproduceerd.
De G-Tec versie van de Skoda Octavia is beschikbaar als Combi, in de Active-, Ambition- en Style-uitrustingsniveau's, telkens met de 1.5 benzinemotor.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 23 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden