Ferrari gaat met de hoofdprijs lopen bij de International Engine of the Year 2019-verkiezing, Jaguar won de prijs voor beste nieuwe motor.
De twintigste editie van de Engine of the Year-verkiezing werd gewonnen door Ferrari. Al bij al brachten een kleine 70 juryleden hun stem uit, onder hen geen enkele Belg.
De 3.9 biturbo V8 van Ferrari was sterker dan de elektromotor van de Jaguar I-Pace. Die laatste mocht wel de prijs van beste New Engine op zijn naam schrijven, net als de eerste plaats in de categorie "motoren tussen 350 en 450 pk" en die van beste elektromotor. Die prestigieuze prijzen schrijft Jaguar bij op het lijstje, net onder die van 'Auto van het Jaar'.
Aan de indeling te zien, weet je dat de kiezers een hele hoop categorieën hebben opgemaakt, zodat toch minstens een aantal verschillende merken met een beker naar huis mochten. Fords 1.0 EcoBoost viel nogmaals in de prijzen, Audi's 2.0 TFSI evenzeer. Ook de 2,5 liter grote turbomotor van Porsche werd uitgeroepen tot winnaar in zijn klasse, en ook de 4.0 V8 biturbomotor van Mercedes-AMG had wat te vieren. Prijs voor beste hybride aandrijving ging naar de 1.5-elektrobenzinecombo van BMW.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 10 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 13 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden