Skoda houdt het bij deze modeljaarupdate eerder bescheiden. Je zou er zowaar naast kunnen kijken.
We liegen niet, het verschil met de Skoda Karoq en Kodiaq van voor de update is vrijwel te verwaarlozen. De Skoda Karoq en Kodiaq krijgen dezelfde aanpak als de nieuwe Skoda Scala en de toekomstige Superb door “Skoda” in het groot achteraan op de wagen te spreiden, tussen de achterlichten. Ja hoor, een behoorlijk hectische verandering.
minder dode hoek
De uitgesmeerde naam is echter niet het enige dat verandert. Nieuw op de optielijst, naast een nieuwe set lichtmetalen velgen, is de “Side Assist”, dat wagens in de dode hoek van je Skoda kan opsporen tot wel 70 meter, ruim 50 meter verder dan het vorige systeem. Skoda plaatst het verklikkerlicht nu ook niet meer in het spiegelglas zelf maar op de bestuurderskant van de spiegelkap om alles beter te zien.
topdiesel
Verder introduceert Skoda de gekende 2.0 TDI nu ook met 190 pk op de Karoq, altijd gekoppeld aan een DSG7-bak. Tenslotte is het DCC-systeem nu ook te verkrijgen is bij de voorwielaangedreven modellen waarbij voordien die alleen mogelijk was bij de vierwielaandrijvers.
Recente reacties
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 7 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 12 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 13 uur geleden
Eerste test: Skoda Superb Combi - Mag het iets meer zijn? (2024)
Je kan letterlijk gewoon de ncap safety ratings hanteren. De passat heeft voor inzittende een 85%...
Door Jordy 18 uur geleden