Drukke dagen voor Mercedes-AMG: na de GLE 63 (S) lanceren de Duitsers nu ook de GLS 63. Ook hij krijgt een milde hybride aandrijving.
Geen ‘S’ op de kofferklep van deze tank: de GLS is Mercedes’ grootste SUV, dus de AMG-versie is meteen de krachtigste. Net als in de GLE wordt de 4.0 V8 biturbo van stal gehaald, maar hier is hij automatisch goed voor 612 pk en 850 Nm.
De Mercedes-AMG GLS 63 gebruikt eveneens het EQ Boost-systeem, waardoor hij dus voorzien is van een elektromotor die als alternator/starter dient en die een 48-voltcircuit aandrijft. Die zorgt tijdelijk voor 22 pk en 250 Nm extra vermogen. Prestaties? 0-100 km/u in 4,2 seconden en een begrensde topsnelheid van 250 km/u. Of 280 km/u, als je voor het AMG Drivers Package kiest.
Ook hier onderscheidt de AMG-versie zich van de meer burgerlijke GLS-modellen door het AMG-radiatorrooster met verticale lamellen, gewijzigde bumpers, opgeklopte wielkasten en een stevige sportuitlaat. Ook in het interieur beklemtonen de nodige AMG-accenten het verschil.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 4 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 19 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden