Officieel: ook Mercedes-AMG GLS 63 is milde hybride

Mercedes-AMG GLS 63 (2019)

Drukke dagen voor Mercedes-AMG: na de GLE 63 (S) lanceren de Duitsers nu ook de GLS 63. Ook hij krijgt een milde hybride aandrijving.

Geen ‘S’ op de kofferklep van deze tank: de GLS is Mercedes’ grootste SUV, dus de AMG-versie is meteen de krachtigste. Net als in de GLE wordt de 4.0 V8 biturbo van stal gehaald, maar hier is hij automatisch goed voor 612 pk en 850 Nm.

Mercedes-AMG GLS 63 (2019)

De Mercedes-AMG GLS 63 gebruikt eveneens het EQ Boost-systeem, waardoor hij dus voorzien is van een elektromotor die als alternator/starter dient en die een 48-voltcircuit aandrijft. Die zorgt tijdelijk voor 22 pk en 250 Nm extra vermogen. Prestaties? 0-100 km/u in 4,2 seconden en een begrensde topsnelheid van 250 km/u. Of 280 km/u, als je voor het AMG Drivers Package kiest.

Mercedes-AMG GLS 63 (2019)

Ook hier onderscheidt de AMG-versie zich van de meer burgerlijke GLS-modellen door het AMG-radiatorrooster met verticale lamellen, gewijzigde bumpers, opgeklopte wielkasten en een stevige sportuitlaat. Ook in het interieur beklemtonen de nodige AMG-accenten het verschil.

Auteur: Auteur: Wim Bervoets
Reacties: 0 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws