Toyota volgt trend: Nieuw logo tekent present!

Toyota logo 2020

Na Volkswagen, BMW en Nissan haalt nu ook Toyota een nieuw logo vanonder het doek. Dat logo moet samen met een nieuwe typografie een eveneens nieuw tijdperk inluiden voor Toyota, met de overgang van autobedrijf naar mobiliteitsbedrijf. MARKETINGALARM!

De autosector zit volop in transitie. Enerzijds is het een slecht imago dat het opgeplakt kreeg dankzij dieselgate van zich af aan het schudden, anderzijds is de sprong naar elektrificatie en auto's als een dienst nu echt wel ingezet. Wat hoort er bij zo'n grote stap in je bedrijf dan standaard bij? Inderdaad, een nieuw logo! Niet anders bij Toyota.

2D

Het Japanse merk volgt namelijk de trend die in werd gezet door VW, BMW en Nissan en over de hele wereld zichtbaar is bij bedrijven. Simpel gezegd: het minimaliseren van merknamen. Het is dan ook geen verrassing dat Toyota er voor heeft gekozen haar logo te versimpelen. Geen 3D-effect meer, voortaan is het Toyota-logo een vlak lijnenspel van ellipsen. Meer nog, de letters "Toyota" onderaan het logo verdwijnen. Omdat het Japanse bedrijf van mening is dat het logo op zich bekend genoeg is. Volgens Toyota straalt het nieuwe logo eenvoud, transparantie en moderniteit uit. 'Tuurlijk hoor Toyota.

Saillant detail; Toyota zal het nieuwe logo gaan gebruiken voor alle communicatiecontracten... maar zal het huidige logo blijven gebruiken voor haar voertuigen. Waardoor je op je Yaris of Corolla nog steeds een 3D-logo zal krijgen. Of dat afbreuk doet aan de auto's? Natuurlijk niet. Echter, waarom al die moeite doen om dan geen wijziging door te voeren op de voertuigen? Misschien omdat ze nog een paar miljoen logo's hebben liggen in de voorraad?

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws