
Ford trakteert zijn elektrische crossover op een welverdiende over-the-air update. Zo kan de Mustang Mach-E voortaan 250 kilogram meer gewicht slepen en helpt de juiste laadpaal zijn batterij 37 minuten sneller naar de 90%. En het beste nieuws is dat je er niet eens een nieuw exemplaar voor moet gaan kopen.
Je mag van zijn controversiële naam vinden wat je wil, maar de Mustang Mach-E blijkt voor Ford een schot in de roos geweest te zijn. In het jaartje dat het model bij ons over de toonbank gaat, blijkt maar liefst 88% van de Mach-E-kopers nieuwe klant bij Ford te zijn. “Dat moet nog beter kunnen”, moeten de dames en heren achter het Blauwe Ovaal gedacht hebben, want nu maken ze de elektrische Mustang nog wat aantrekkelijker met een zogenaamde over-the-air update.
Gratis via de cloud
Die opfriskuur heeft vooral betrekking op de aandrijflijn van de Mach-E, te beginnen met de laadsnelheid. Die gaat er aanzienlijk op vooruit, of toch wanneer je toevallig van 80 naar 90% aan batterijcapaciteit wil geraken. Over die tien procentjes deed de Mach-E vroeger 52 minuten aan een snellader, en dat hebben de ingenieurs weten te beperken tot amper 15 minuten. Daarnaast belooft Ford dat het gaspedaal voortaan wat natuurlijker zal aanvoelen wanneer je de ‘one-pedal driving’-functie hebt ingeschakeld, waardoor het rijcomfort er vooral bij lagere snelheden op vooruit moet gaan. Bovendien kan de aandrijflijn zijn vermogen ook wat efficiënter doseren tijdens het trekken van bijvoorbeeld een aanhangwagen, waardoor het sleepgewicht stijgt van 750 kilogram bij de vierwielaangedreven versies naar een mooie 1.000 kilogram. Volgens Ford moet dat genoeg zijn om je eigen bootje achter de Mach-E te hangen, want ook zij kijken duidelijk al uit naar de zomer.

Wat je voor al die verbeteringen moet neertellen is… niets, want de prijs van de Mustang Mach-E blijft na de update onveranderd. Sterker nog: je moet zelfs niet gaan shoppen voor een nieuw exemplaar, want de wijzigingen komen ook kosteloos naar elke bestaande Mach-E. Daarvoor moet je niet eens terug naar de dealer, want zo’n over-the-air update komt gewoon langs de cloud in je auto gewaaid.
Recente reacties
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Even lelijk als de Dodge RAM hoor. Maar ik ben van mening dat elk zijn eigen smaak heeft en...
Door this 1 dag geleden
Officieel: Lexus LBX is kleinste Lexus ooit (2023)
wat gaat hij kosten
Door j veldt cv 1 dag geleden
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Oh nee. Laat hem maar in de US of A. Ik vind hem lelijk. Geef mij dan maar een Dodge RAM die oogt...
Door Ricardo 1 dag geleden
Honda e na amper 3 jaar op pensioen
Ik heb er op 1 dag eens 3 verschillende gezien op de wegen. Het is wel nog een gek zicht, want...
Door this 1 dag geleden