Met de komst van een hoop nieuwe regels in het WRC stuurt Hyundai haar huidige bolide vroegtijdig op pensioen. Die krijgt opvolging van de i20 Coupe in WRC-plunje.
Puur genetisch bepaald straalt een coupe (lees: driedeursversie) meer sportiviteit uit dan een vijfdeurs hatchback. Waardoor het niet verwonderlijk is dat Hyundai haar i20 Coupe prepareert voor de WRC-karavaan. Dat was trouwens initieel altijd al het idee geweest maar door de modellenplanning en daarbij horende lanceringen was het rallyteam verplicht eerst genoegen te nemen met de 5-deurs i20.
Nu, in basis verschillen 5- en 3-deurs natuurlijk weinig. Waardoor het vooral de nieuwe regelgevingen in het WRC zijn die deze bolides van elkaar distantiëren. In een notendop: De i20 Coupe WRC is lichter, sneller en ruiger (meer info lees je hier). Thierry Neuville, Hayden Paddon en Dani Sordo tekenen ook dit jaar present en zullen onder de Hyundai Shell Mobis World Rally Team-vlag proberen het kroontje naar zich toe te trekken.
Met de exit van Volkswagen belooft het nu al een spannend seizoen te worden...
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 18 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden