
Op zoek naar een elektrische SUV, maar mag het eens iets anders zijn dan altijd die Tesla Model Y? Dan hebben we goed nieuws voor jou, want Fisker heeft zijn Belgische orderboekjes geopend. Met een beetje geluk ontvang je je Ocean al binnen een maand, maar dan moet je daar wel wat voor over hebben.
Fisker is terug, en deze keer is het menens. Na een geflopte plug-in-coupé en een faillissement in 2014 lijkt Henrik Fisker namelijk het record van grootste aanbod in de kortste tijd te willen vestigen. Zo liet het Amerikaanse merk met Deense CEO pas nog drie nieuwkomers zien: de betaalbare Pear, de Ronin-hypercabrio en de elektrische pick-up Alaska… Maar eerst is het de beurt aan de Ocean, en dat geldt ook voor ons bescheiden Belgenlandje.
Voorlopig stevig prijskaartje
Fisker heeft namelijk zijn verkoopstart aangekondigd in nog eens drie Europese landen: Zwitserland, Nederland en België. Daarnaast is de Ocean al langer te bestellen in de VS, Canada, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Frankrijk, Duitsland en natuurlijk Oostenrijk, waar de elektrische SUV gebouwd wordt door Magna Steyr. In die markten wordt de Ocean trouwens ook al effectief geleverd sinds midden dit jaar, en lang moet de Belgische beslisser eveneens niet wachten. Zo belooft Fisker dat de eerste exemplaren hier al vanaf eind september hun kopers moeten bereiken.

Zie je dat wel zitten, dan moet je er voorlopig nog een flinke duit voor over hebben. Zo zijn de enige versies die je momenteel op de Belgische website van Fisker vindt de ‘One’ en ‘Extreme’, allebei topversies met een prijskaartje van 70.930 euro. Voor dat geld krijgt je Ocean dan ook meteen vierwielaandrijving en de grote batterij van 113 kWh, goed voor een marktleidende 707 kilometer rijbereik. In Duitsland staat echter ook al een ‘Sport’-basisversie met 75 kWh-accu en 440 kilometer rijbereik in de catalogus, en die kost daar een schappelijke 38.883 euro. Reken er dus maar op dat die later ook bij ons het gamma vervoegt.
Recente reacties
BMW patenteert ‘iM3’-naam: wordt volgende M3 elektrisch?
Ik vermoed dat de eerste elektrische M wel snoeihard moet gaan. Het lijkt nu dat men de M50/M60...
Door Mr Ponrow 14 uur geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
ik zeg je ze willen de hoofdprijs hier. kom op zeg dat is meer dan maal 2! Loon mag wat lager...
Door Kevin 18 uur geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
VW heeft alle Europeese klanten beduveld met de sjoemel diesel en hun vervolgens in de kou laten...
Door Scheijen 1 dag geleden
Elektrische Lancia Ypsilon toont eerste stukje interieur… maar wat is het?
de mijna staat al 7 jaar in de garage,samen met het laadstation, met keuringsrapport en medeweten...
Door andre123 1 dag geleden