In Europa mag de Opel Insignia dan wel op pensioen gestuurd zijn om plaats te maken voor crossovers en SUV's, in China leeft de sedan voort! Daar kreeg hij zonet nog een opfriskuur. Kijk even me naar de Opel Insig, excuseer, Buick Regal facelift.
Hoewel Opel tegenwoordig in handen mag zijn van Stellantis, is de Insignia nog een product dat werd ontwikkeld onder GM-vlag. Daardoor heeft het Amerikaanse concern de rechten om de sedan verder uit te brengen (/uit te wringen). In China werd de Insignia steevast onder Buick-vlag verkocht en daar heeft de ondertussen vijf jaar oude knaap een opfriskuur gekregen.
Vissmoel
Die facelift laat zich vooral herkennen door een snuit waar een breedsmoelkikker jaloers op zou zijn. Boven de grille prijkt dan weer met trots het nieuwe logo van Buick dat bestaat uit drie kleine schilden. De flank en bips herkennen we natuurlijk meteen van de Europese Insignia.
Binnenin wordt je in één klap teruggeschoten naar 2017. Geen megatablets of streelstrookjes om de verwarming te bedienen, wel gewoon een klassiek dashboard met knopjes en een modaal scherm waarop je Android Auto en Apple Carplay kan projecteren.
Koopje!
Onder de kap van deze Buick Regal uiteraard geen elektrische aandrijflijn. Wel een 1.5-liter viercilinder turbobenzine van 166 pk (250 Nm) of een 2-liter viercilinder turbobenzine met 233 pk (350 Nm). Beide motoren maken standaard gebruik van een 9-trapsautomaat die de kracht naar de voorwielen stuurt.
Hoewel verre van een imposante verschijning is het wel opvallend voor welke prijs Buick deze Regal in de Chinese markt zet. Net geen 21.000 euro betaal je minimaal voor deze ruime gezinssedan. Daar kunnen we in Europa enkel maar van dromen.
Reacties
door bjorn
door Adriaan
door Cor
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen