Autonieuws: Autosalons

SsangYong zet haar XLV op CNG voor het salon

En ontleed je die lettermoes, dan kom je tot de conclusie dat SsangYong haar ex-gezinswagen van het jaar op aardgas zet. Waardoor je als eigenaar geen BIV en jaarlijkse rijtaks tot 2020 moet betalen.

Grote nieuwigheid op de stand van SsangYong tijdens het autosalon van Brussel blijft natuurlijk de nagelnieuwe Rexton. Al hebben we een Autofansblauw vermoeden dat de XLV meer bestelbonnen in het laatje zal brengen van het Zuid-Koreaans merk. En om die XLV nog wat extra in de spotlight te brengen hebben ze besloten om de XLV op CNG te zetten. Je weet wel, aardgas.

Geld op zak houden

Een ombouw die er hoogstwaarschijnlijk voor zorgt dat de ex-gezinswagen van het jaar wat van zijn kofferruimte verliest. Maar met dik 720 liter zat die toch al meer dan snor. Het voordeel zal 'm echter in de portefeuille van de klant zitten, want auto's op CNG zijn vrijgesteld van de eenmalige BIV-inschrijving en de jaarlijkse rijtaks, tot 2020. Bij deze XLV met 1.6 viercilinder komt dat tegen 2020 toch al neer op een uitgespaard bedrag van zo'n 1.600 euro.

Image
ssangyong-xlv-cng-2018

Wat de XLV CNG evenwel moet kosten? 19.490 euro. Daarmee is 'ie wel een brokje duurder dan de instap-XLV van 16.490 euro op benzine. Al rust SsangYong het CNG-broertje uit met een rijkelijkere standaarduitrusting (lichtmetalen velgen, mistlichten, achterspoiler,...) en betaal je natuurlijk een stuk minder aan de CNG pomp. Waardoor op termijn het prijsverschil wel eens in het voordeel van de XLV CNG kan spelen. En o ja, je helpt het milieu er ook nog eens mee.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen