Autonieuws: Fun

Vraag: Hoe belangrijk zijn personalisatieopties voor jou?

25 miljoen. Op zoveel verschillende manieren kan je de Dodge Viper GTC samenstellen. Compleet overbodig natuurlijk, maar hoe belangrijk vinden jullie het dat een wagen af-fabriek kan gepersonaliseerd worden?

Het merendeel van de bevolking heeft het al moeilijk om een merk van wc-papier te kiezen als ze voor een rek staan in de winkel. Toch vonden constructeurs het enkele jaren geleden een goed idee om auto's enorm veel personalisatieopties te geven. Zodat iedereen uniek kan zijn. In analogie met de Coca-Cola reclames. Want moest je het nog niet doorhebben, als je wilt weten wat de nieuwe hype gaat worden de komende jaren, dan moet je gewoon naar de laatste campagne van de suikerige frisdrank kijken. Je weet wel, die campagne met iedereen zijn eigen naam op het flesje...

Maar goed, terug naar de automobiel. Enerzijds moeten we het toejuichen dat merken - hoewel ze steeds meer onder druk staan van aandeelhouders en bankiers in grijze pakken van Ermenegildo Zegna - de optie geven om je wagen op te fleuren. Want niets is goedkoper dan gewoonweg een grijze auto te produceren voor iedereen. Anderzijds zit daar net hun kracht in. Constructeurs kunnen tegenwoordig zo'n saaie wagens in elkaar steken dat ze kopers verplichten om enkele optiepakketten aan te vinken. Vinkjes die de prijs van wagens serieus de hoogte in sturen.

Image

Het is daarom een dubbeltje op zijn kant. Letterlijk, want geef je geen extra centen uit aan de personalisatiemogelijkheden, dan rijd je met een witte Mini/ Fiat 500/ Opel Adam/ Renault Twingo op stalen velgen. Pomp je er wel geld in, dan kan je heerlijk karretjes creëren die het straatbeeld opfleurt.

Doen jullie mee aan de personalisatiehype?

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen