Aan de zijkant vinden iets aerodynamischer spiegelhuizen een plaatsje en toont Citroën nieuwe Airflow-wieldoppen (naargelang de versie). Achteraan gaat het vooral om wat extra logo's, met het Multispace-logo als nieuwigheid. De lichten werden iets donkerder, zoals Citroën vaak doet bij een facelift.
Binnenin werden de interieurkleuren en -afwerkingen herbekeken en naar een moderner niveau gebracht. Voor het koetswerk heeft Citroën twee nieuwe kleuren, Nocciola-bruin en Belle-île blauw.
(klik op de afbeelding voor de galerij)[
]1
Voor de Berlingo werd ook aan de motoren gesleuteld. Zo is er de nieuwe 1.6 e-HDi, indien gekoppeld met de gerobotiseerde versnellingsbak haalt hij een CO2-uitstoot van 125 g/km. Citroën gebruikt geen pookje bij deze gerobotiseerde bak, een draaiknop zorgt voor het schakelen. Daardoor blijft de ruimte tussen bestuurder en voorste passagier vrij voor andere dingen.De HDi 75 en HDi 90-motoren verlagen de uitstoot van 139 naar 135 g/km. De HDi 110 krijgt er 5 pk bij en wordt een HDi 115. Verder is er nog de 1.6 VTi met 95 of 120 pk voor de benzineliefhebbers.
De Jumpy Multispace krijgt ook een aangepast front. Het hertekende verchroomd radiatorrooster omvat de hertekende Citroën-chevrons. Achteraan werden ook Multispace-monogrammen aangebracht. Voor de koetswerkkleuren valt te zeggen dat Citroën Hickory-brin toevoegt. De Jumpy Multispace is beschikbaar als diesel, met 95, 125 of 160 pk.
(klik op de afbeelding voor de galerij)[
]2
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen