Volgende week wordt de Opel Corsa in zijn vijfde generatie voorgesteld op het autosalon van Parijs. Vandaag kunnen we je echter al vertellen hoeveel centjes je opzij moet zetten voor deze B-segmenter.
Heb je 13.300 euro op je bankrekening staan, dan kan je kiezen voor de Corsa Essentia driedeurs met 1.2 EcoTec benzinemotor en vijfversnellingsbak. Die brengt 70 pk voort. Een trapje hoger in hetzelfde uitrustingsniveau vind je de 1.4 benzine met 90 pk voor 13.850 euro. Een EasyTronic halfautomaat kost je 750 extra, terwijl een automaat je 1.000 euro meer kost dan de manuele 1.4.
Behalve het 'Essentia'-uitrustingsniveau, zijn er nog drie niveau's. De 'Black Edition', 'Enjoy' en 'Cosmo' kunnen alledrie rekenen op bovenstaande motoren. Ze kunnen echter ook beschikken over de 1.0 Turbo. De EcoFlex-variant daarvan produceert 90 pk en kost je 16.450 euro als Black Edition. De strafste benzinemotor is echter de 1.0 Turbo vanaf 16.950 euro, die heeft 115 pk voor je in petto.
Ook een LPG-versie is beschikbaar op de Corsa. Die komt er als 1.4 met 87 pk en kost 17.150. Je kan hem enkel bestellen als 'Enjoy'.
Verbruiken de benzinemotoren wat teveel naar je zin, of rijd je liever wat meer op koppel, dan zijn er nog de dieselvarianten. Die maken gebruik van de 1.3 CDTI met 75 of 95 pk. De basis-'Enjoy'-versie, kost 15.150 euro, de Easytronic met 95 pk in datzelfde uitrustingsniveau heb je voor 16.900 euro, 1.000 euro meer dan de manuele versie met 95 pk.
Ook hier tellen we naast de 'Enjoy' nog drie uitrustingsniveau's, al verschillen die niet qua motorisatie. De duurste diesel is de 'Cosmo' met 90 pk en Easytronic, die betaal je 18.950 euro, zonder opties.
De vijfdeursversie kost je 500 euro meer dan de driedeurs. Van een Corsa S of een Corsa OPC is voorlopig geen spoor in de catalogus. Stiekem hopen we dat Opel daar op het Parijse autosalon wat over loslaat. Een OPC Line pack kan je wel aanstippen in de optielijst voor een slordige 800 euro.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen