Wie genoeg heeft van de dieselmotoren en stilletjes zit te wachten op de aangepaste verkeersbelasting, kan nu ook bij BMW gaan kijken voor een hybridemodel dat enigszins betaalbaar is. Al is betaalbaar wel gedefinieerd door een bedrag van minstens 37.850 euro.
Gooi je 37.850 op de toonbank bij je BMW-verkoper dan zal hij je eerst en vooral raar bekijken. Zeg je er bij dat het voor een BMW 225xe Active Tourer is, dan zal de verkoper met de glimlach de briefjes samenrapen. Vanaf dat bedrag kan je namelijk opteren voor de 224 pk sterke hybride BMW. Dankzij de gekoppelde elektro- en benzinemotor komt BMW tot een theoretische uitstoot van 46 g/km, met een verbruik van slechts 2 l/100 km.
Spreekt de vierwielaandrijving van de 225xe je niet zo aan of wil je liever een berline, dan heeft BMW de 330e in de aanbieding. Die geeft je 254 pk en verbruikt 1,9 l/100 km (CO2: 44 g/km). In dat geval betaal je wel 43.250 euro, en nog eens 250 euro extra als je de schakelpaddles erbij wil.
Ter vergelijking: een achterwielaangedreven 330i (252 pk, 136 g/km CO2 en 5,8l/100 km) kost je 41.890 euro. Zo groot is het verschil tussen benzine en hybride dus niet meer bij BMW. Sterker nog, de 225xi Active Tourer (231 pk, 139 g/km CO2 en 6 l/100 km) zit met 40.050 euro een stevig stuk boven het geld dat je net voor die 225xe Active Tourer over de toonbank hebt gegooid. Beide BMW's vullen het hybridegamma van BMW aan, dat sinds het verdwijnen van de X6 ActiveHybrid, 3 ActiveHybrid en recent de 7 ActiveHybrid enkel nog uit een 5 ActiveHybrid bestond.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen