Nissan zegt dat er geen bagageruimte of bodemvrijheid moet worden ingeleverd omdat de accu's erg compact zijn. De 2.5l-en-elektromotor combinatie zou dezelfde prestaties als een dikke 3.5l leveren maar daartegenover een lager verbruik plaatsen. Ook zal Nissan de prijs laag houden. Voor onze markt is deze motorisatie voorlopig niet bestemd. In 2013 wordt hij geïntroduceerd op de Amerikaanse en Japanse markt.
De nieuwe CVT versnellingsbak kan dan wel weer kans maken op introductie op onze markt. De XTRONIC CVT moet ervoor zorgen dat het verbruik omlaag gaat dankzij een vermindering van de frictie en een verhoging van het bereik. Volgens Nissan moet deze XTRONIC CVT het verbruik met 10 procent omlaag te brengen tegenover vorige versies, 8 procent tegenover huidige automaten met zes versnellingen.
Via: autoblog.com
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen