Autonieuws: Varia

Ford rust ook C-Max en Grand C-Max uit met driecilinder

Ze hebben bij Ford geld genoeg gestoken in de [ontwikkeling][1] van een degelijke driecilindermotor. Daarom moet de 1.0 EcoBoost in verschillende modellen het mooie weer gaan maken. Naast de [Focus met 1.0 EcBoost][2] krijgen de [C-Max][3] en zelfs de [Grand C-Max][4] deze motor onder de kap. De C-Max mag de 100 pk versie ontvangen, de Grand C-Max krijgt wat meer vermogen; 125 pk. [1]: https://autofans.be/content/ford-focus-krijgt-kleine-10-ecoboost [2]: https://autofans.be/rijtest/rij-impressie-ford-focus-10-ecoboost [3]: https://autofans.be/rijtest/rijtest-ford-c-max-16-ecoboost-180 [4]: https://autofans.be/content/ford-grand-c-max-onthuld

De C-Max verbruikt daarmee 5,1 l/100 km (117 g/km CO2), de Grand C-Max ziet het verbruik op 5,2 l/100 km (119 g/km CO2) komen. Ford wil tegen 2015 de helft van haar gamma als EcoBoost verkocht zien, naast de kleine 1.0 driecilinder zijn er daarom ook de 1.6 en 2.0 met verscheidene vermogensvarianten. Meer technische specificaties en prijzen zijn voorlopig nog niet beschikbaar.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen