Lexus heeft een primeur te pakken! Want naar eigen zeggen is Lexus het eerst merk dat een getatoeëerde auto tentoon kan stellen. Euhm... tja... We vervelen ons natuurlijk allemaal tegenwoordig.
Bij Lexus draait alles rond vakmanschap, alle soorten vakmanschap. Want hoewel het Japanse luxemerk van Toyota vooral geassocieerd wordt met tandartsen of pensioengerechtigden die in Florida wonen, heeft het merk respect voor tatoeageartiesten. Het vroeg dan ook Claudia De Sabe om een Lexus UX te tatoeëren. Kijk, zo'n mailtje krijg je niet elke dag natuurlijk.
Kunst op wielen
Eén klein probleem echter, want een auto heeft geen huid, waardoor je geen inkt kan injecteren onder het oppervlak. Geen probleem! Want Claudia kreeg een spierwitte UX als haar canvas en mocht met een Dremel-slijptol te werk gaan. Kunstzinnige vandalisme, zeg maar. Het resultaat waren de basislijnen om daarna handmatig lak aan te brengen om het kunstwerk in te kleuren. Naar analogie met het merk werd gekozen voor een vloeiend ontwerp met koikarpers.
De verfraaiing maakt deze UX meteen ook de duurste die Lexus ooit heeft gecreëerd. Want het uiteindelijk kunstwerk werd geschat op zo'n 131.500 euro. Iemand nog plaats aan de muur in de garage? Check hieronder zelf hoe Claudia te werk ging:
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen