Net zoals de i30 een Turbo-variant heeft, zal ook de i20 en zijn coupébroertje beschikken over een potente Turbo-versie. Die zullen de Zuid-Koreanen voorstellen op het autosalon van Frankfurt.
Over een volbloed Turbo-versie - met dito badge op de koffer en het nodige uitlaatgeweld achteraan - spreken ze bij Hyundai niet. De i20 Turbo zal het namelijk doen met een, houd je vast, 1.0-liter driecilinder turbobenzine. Laat de spot echter maar thuis, want het gloednieuwe blok dat voluit Kappa 1.0-litre T-GDI heet is goed voor 100 of 120 pk en 172 Nm.
Cijfers die meteen verklaren waarom Hyundai niet meteen een Turbo-badge op de koffer plakt maar desalniettemin meer dan aardig zijn om het kleintje (zeker de coupe) voort te stuwen in het verkeer. Een potentere variant zit op dit moment nog niet in de pijplijn, want bij Hyundai blijven ze de lippen stijf op elkaar houden over een N-variant.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden