Ja, ook de particuliere markt heeft zijn aandeel in het (voorlopige) succes van de F-Pace in België, maar de eerste SUV van het merk brengt een ander fenomeen teweeg.
De Jaguar XE en de Jaguar XF zijn twee modellen die het in principe perfect zouden kunnen doen in de leasingmarkt. Ze zijn concurrentieel inzake CO2-uitstoot en zijn vergelijkbaar geprijsd met de Duitse concurrentie. Maar het merk Jaguar heeft de perceptie van een relatief duur merk te zijn, en dat is een struikelblok. Of dat was een struikelblok.
Ja, de XF en XE zijn nog geen toppers in de leasingmarkt, maar de F-Pace lijkt daar verandering in te brengen. Voor het eerst willen directeurs en bedrijfsleiders met een Jaguar rijden, en wel met de F-Pace. Die trend zal ervoor zorgen dat Jaguars meer in het straatbeeld komen en dat het ook OK wordt om ervoor te kiezen als bedrijfswagen. De F-Pace maakt het pad vrij en Jaguar verwacht dat de XF en XE nu zullen volgen.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen