
Jaguar heeft zijn E-Pace P300e getrakteerd op een laat nieuwjaarscadeau. De plug-inhybride legt voortaan een lagere CO2-uitstoot in de weegschaal en kan bovendien pronken met een paar extra kilometers elektrisch rijbereik.
Zij die het nieuws omtrent de Jaguar Land Rover-groep op de voet volgen hadden deze bui misschien al voelen hangen. Eind 2021 nam Land Rover de plug-inhybride versies van zijn Discovery Sport en Range Rover Evoque namelijk al op detailniveau onder handen, wat leidde tot een verlaagde CO2-uitstoot en een grotere elektrische actieradius. Nu volgt de technisch gelijkaardige Jaguar E-Pace P300e zijn concerngenoten in die update.
Tastbare techniek
Net als zijn plusbroertjes laat de plug-inhybride Jaguar E-Pace zo een CO2-uitstoot van 32 g/km optekenen, tegenover de 44 g/km die het model vroeger in theorie uitstootte. Het WLTP-verbruik zakt bovendien van 2,0 naar 1,4 l/100 km, al weten we intussen al dat je flink je best moet doen om een dergelijk cijfer met de gemiddelde plug-inhybride te evenaren. Zoveel mogelijk elektrisch rijden is dus de boodschap, en ook daar biedt de E-Pace P300e voortaan iets meer mogelijkheden. Zo zou je met het vernieuwde exemplaar 59 kilometer op stroom moeten halen ten opzichte van de oude schatting van 55 kilometer.

Daarnaast wordt ook het infotainmentsysteem van de E-Pace onder handen genomen — net zoals dat ook bij de Land Rovers gebeurde. Zo krijgt de Jaguar toegang tot het nieuwe Pivi Pro-systeem, dat sneller moet werken dan zijn voorganger. Bovendien staat dit systeem in constante dataverbinding met de cloud waardoor de software ‘over-the-air’ kan bijgewerkt worden.
Recente reacties
Einde autoprogramma’s: ook The Grand Tour houdt er waarschijnlijk mee op
Wat de reden ook is, dit vind ik nu wel spijtig om te lezen. Ik vond de Grand Tour beter dan Top...
Door Mathieu 9 uur geleden
BMW patenteert ‘iM3’-naam: wordt volgende M3 elektrisch?
Ik vermoed dat de eerste elektrische M wel snoeihard moet gaan. Het lijkt nu dat men de M50/M60...
Door Mr Ponrow 1 dag geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
ik zeg je ze willen de hoofdprijs hier. kom op zeg dat is meer dan maal 2! Loon mag wat lager...
Door Kevin 1 dag geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
VW heeft alle Europeese klanten beduveld met de sjoemel diesel en hun vervolgens in de kou laten...
Door Scheijen 1 dag geleden