Dat de Hyundai i30 N een steengoede hothatch is, wisten we al langer dan vandaag. Het enige wat het model misschien nog miste was een vleugje exclusiviteit, en daar wordt nu wat aan gedaan. Dit is namelijk de Drive-N-versie, en dat is een heuse limited edition.
Hyundai is zijn merkimago met volle kracht aan het opkalefateren, en dat is niet eenvoudig. Onder de letter ’N’ sturen de Koreanen de ene achter de andere snelle versie de wereld in, en die kunnen wat ons betreft stuk voor stuk wedijveren met de vaste waarden in hun segmenten. Dat neemt echter niet weg dat de gemiddelde petrolhead nog moeilijk zijn of haar Golf GTI of Focus ST aan de kant zal zetten voor een i30, want die N-badge lijkt misschien nog net dat beetje minder speciaal. Tot nu, want met deze Hyundai i30 N Drive-N Limited Edition kan je één van de slechts 800 exemplaren ter wereld bezitten.
Hatchback of Fastback
Met de Drive-N-versie wil Hyundai de letter ’N’ letterlijk nog wat extra onder de aandacht brengen. Die staat voor twee locaties: Nomyang, waar Hyundai’s hoofdkwartier zit, en natuurlijk de Nürburgring, waar deze i30 N zijn kaas gegeten heeft. Daarom vind je speciale badges op de flanken van deze limited edition met daarop de GPS-coördinaten van dat beruchte Duitse circuit. Daarnaast herken je de Drive-N ook aan zijn 19-inchvelgen in het donkerbrons, zijn verduisterde Hyundai-logo’s en zijn specifieke bestickering op de dorpels. Qua lakkleur krijg je de keuze uit Phantom Black Pearl of het nieuwe Serenity White Pearl, en binnenin vind je vooral veel alcantara en rode stikseltjes.
Onderhuids wachten ons minder verrassingen want daar blijft het vermogen gelijk aan dat van de reguliere i30 N, mits toevoeging van het Performance Pack. Reken dus op 280 pk en 392 Nm koppel, goed voor een 0-naar-100-sprintje in 5,9 seconden. Ook alle andere denkbare uitrusting krijg je trouwens standaard mee op je Drive-N, want die komt meteen full-option. Je hoeft dus alleen maar te bedenken welk tintje je wil, of je met een handbak of een automaat wil schakelen en natuurlijk of je liever de hatchback of de fastback ziet — want ook die laatste krijgt de Drive-N-behandeling. Hyundai bouwt in totaal 800 exemplaren van deze speciale editie, waarvan er 620 voor Europa bestemd zijn. Een Belgische prijs kunnen we op dit moment nog niet meegeven.
Recente reacties
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 23 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Vooraan geslaagd maar de achterkant blijft droevig.
Door Thierry Hamende 1 dag geleden