
BMW staat aan de vooravond van een belangrijk moment, want vanaf morgen staat er opnieuw een model met een CSL-staartje in het gamma. Bijna twee decennia gingen voorbij sinds dat nog eens het geval was, maar de allerlaatste dag voor de onthulling wordt de verrassing toch nog verpest.
Is het voor een keer niet de Chinese overheid, dan zijn er altijd nog spionnen zoals het Spaanse Cochespias om de onthulling van een nieuw model te partycrashen. Deze keer is het echter een wel heel belangrijk feestje dat ze verpesten, want deze speciale M4 is één van de modellen waarmee BMW de 50ste verjaardag van zijn M-afdeling wil vieren. Op het wereldwijde web zijn nu vijf weinig verhullende foto’s verschenen van de nieuwe CSL-versie, die de ruigst denkbare uitvoering van een op zich al sportieve coupé moet worden.
Meer spoiler, minder achterbank
Een aantal zaken wisten we al uit BMW’s eigen teasers, zoals het feit dat de kenmerkende ‘Angel Eyes’-dagrijlichten in dit geval geel zouden zijn of er naar ware CSL-traditie een knoert van een ducktail-spoiler op de kont zou prijken. Nieuw zijn echter die unieke grille met zijn schaars vertegenwoordigde lamellen, en natuurlijk die enorme, gapende luchthappers lager in de bumper. Die achterspoiler wordt ook gebalanceerd door een splitter onder de bumper die zo breed is dat je er waarschijnlijk een panische angst voor stoepranden aan overhoudt — als de kenmerkende, grote sterrenvelgen dat nog niet deden. Binnenin vinden we daarnaast een paar vierkante meter alcantara, stevige kuipstoelen maar vooral géén achterbank.
De specificaties van deze heftige M4 wist BMW wel nog onder het doek te houden, dus voorlopig kunnen we er alleen nog maar naar raden. De laatste geruchten beloven ons echter een vermogen van zo’n 550 pk uit — hoe kan het ook anders — een zes-in-lijnblok. Daarnaast zou onder andere het weghalen van die achterbank ongeveer 100 kilogram aan gewicht moeten uitsparen. Welk effect dit alles zal hebben op de prestaties, kom je hier morgen te weten!
Recente reacties
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
kamp zoweinigmogelijkcontrole maar als het dan toch moet kamp trajectcontrole
Door Jan De Groote 4 uur geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
trajectcontroles, véél rustiger rijden. Bij flitspalen stampen ze op hun rem wat zeker de...
Door markske 5 uur geleden
Het rommelt in Europa: E-Fuels dan toch geldig na 2035 en Euro 7-norm op de schop?
het kleine europa is vooral bezig zijn burgers te wurgen. De rest van de wereld doet rustig verder...
Door suskewiet 8 uur geleden
Rijtest: BMW 220i Coupé (2023)
Voor dat geld is de nieuwe Toyota Gt 86 steeds de betere keuze Meer pk, manueel en meer rijplezier...
Door Yves 22 uur geleden