
Opel heeft tegenwoordig een zuiver elektrische Astra, en die is er niet alleen als hatchback. Zo mocht ook de breakversie meegenieten van de elektrische aandrijflijn in de vorm van de lekker bekkende Astra Sports Tourer Electric… En op dat mondjevol kleeft Opel nu een prijs.
Aan elektrische SUV’s geen gebrek, maar dat is niet de enige manier om wat plek voor je poen te krijgen in elektroland. Vraag het maar aan Opel, want zij lanceerden hun Astra Electric meteen samen met een Sports Tourer-variant — of in mensentaal: een break. Die houdt vast aan dezelfde aandrijflijn als de hatchback maar gooit daar aanzienlijk meer kofferruimte bovenop… Dus wat moet je daar dan voor over hebben?
Astra Electric + 2.000 euro
41.990 euro blijkbaar, want dat is wat Opel vraagt voor zijn Astra Sports Tourer Electric. Voor dat geld beschik je trouwens over een Edition-model dat meteen mooi uitgerust is. Reken bijvoorbeeld op een digitaal bestuurdersdisplay en een 10-inch infotainmentscherm bovenop het dashboard, automatische LED-koplampen en achterlichten, parkeersensoren rondom en een pakketje vol veiligheidssnufjes zoals een botspreventiesysteem en verkeersbordherkenning. Daarboven staat een sportiever aangekleed GS-model, waarvoor je 45.700 euro over moet hebben.

In beide gevallen is dat precies 2.000 euro meer dan wat je voor een identiek uitgeruste Astra Electric-hatchback zou betalen, dus dat geld gaat integraal naar de kofferruimte. Die is in de break namelijk 164 liter groter, goed voor 516 liter volume met de achterbank op z’n plek. De accu blijft dan weer even groot als die van de kortere Astra Electric, al blijft de impact van zijn extra kilo’s op het rijbereik beperkt. Zo moet je elektrische Sports Tourer het nog steeds tot een mooie 413 kilometer kunnen schoppen volgens de WLTP-cyclus.
Recente reacties
BMW patenteert ‘iM3’-naam: wordt volgende M3 elektrisch?
Ik vermoed dat de eerste elektrische M wel snoeihard moet gaan. Het lijkt nu dat men de M50/M60...
Door Mr Ponrow 14 uur geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
ik zeg je ze willen de hoofdprijs hier. kom op zeg dat is meer dan maal 2! Loon mag wat lager...
Door Kevin 18 uur geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
VW heeft alle Europeese klanten beduveld met de sjoemel diesel en hun vervolgens in de kou laten...
Door Scheijen 1 dag geleden
Elektrische Lancia Ypsilon toont eerste stukje interieur… maar wat is het?
de mijna staat al 7 jaar in de garage,samen met het laadstation, met keuringsrapport en medeweten...
Door andre123 1 dag geleden