In afwachting van de lancering van de Focus bij de dealers, voorzien voor september van dit jaar, kan je de wagen al bestellen. Voor 18.900 euro heb je een 85 pk sterke 1.0 EcoBoost Trend met vijf deuren.
Een benzine als basis, maar er is ook een basisdiesel. Dat is de 1.5 EcoBlue - zeg geen TDCi meer - Trend met 95 pk, die betaal je 22.600 euro. Wat de Trends betreft heb je nog de keuze voor een 1.0 EcoBoost met 100 pk voor 20.600 euro.
Hogerop heb je de verschillende varianten op de Trend, zoals de Trend Edition en de Trend Edition Business. Die hebben elk hun eigen optiepolitiek, waarbij de Trend Edition Business ook een 125 pk sterke 1.0 EcoBoost en een 120 pk sterke 1.5 TDCi in het gamma heeft.
De ST-Line is er ook als uitrustingsniveau, daar is de meest opvallende versie de 1.5 EcoBoost met 182 pk. Die betaal je bij je dealer 27.650 euro. Dat is 4.000 euro meer dan voor een Fiesta ST die wat meer vermogen heeft. Die extra ruimte kost nog altijd wat geld.
vignale
Verder zien we dat binnen de ST-Line ook een 2.0 EcoBlue - dat is dus de TDCi - met 150 wordt aangeboden. Beide motoren vinden we ook terug op de Vignale, die als basismotorisatie een 1.0 EcoBoost met 125 pk krijgt. De Vignale kost met 28.600 euro een kleine 3.000 euro meer dan de ST-Line of de Titanium Business.
De 1.0 EcoBoost, 1.5 EcoBlue en 2.0 EcoBlue hebben optioneel recht op een automaat, dan betaal je 1.700 euro meer.
De Focus is er als vijfdeurs en als Clipper stationwagon. Die Clipper kost telkens 1.000 euro meer dan de berline. Extra ruimte kost een centje meer, dat zeiden we al. Op de Active en de ST-versie is het nog even wachten.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen