Autonieuws: Officieel

Officieel: BMW 3 Reeks Touring eindelijk als 330e plug-in (2019)

BMW biedt haar 3 Reeks al jaren aan in een plug-invariant. Alleen moest je dan genoegen nemen met de Berline. Goed nieuws echter, zakelijke rijder! Want vanaf de zomer van 2020 kan je ook de Touring krijgen met stekker! Eindelijk.

Het moet zowat de meest gestelde vraag zijn richting onze redactie: "Wanneer komt er nu een stationwagenversie van de BMW 3 Reeks plug-inhybride?" Eerlijk is eerlijk, zelfs met de komst van de nieuwe generatie 3 Reeks (RIJTEST) was het niet helemaal duidelijk of BMW deze keer wel de stekker in de stationwagen stak. Maar kijk, de stekker is door het stopcontact, we krijgen een BMW 330e Touring!

100% aftrekbaar

Die stationwagenversie van de plug-inhybride neemt natuurlijk de technologie van de 330e Berline over. Die technologie bestaat uit een 2-liter viercilinder turbobenzine die samen mag werken met een elektromotor en accu van 12 kWh. Goed voor een systeemvermogen van maximaal 292 pk en 420 Nm koppel. Cijfers waarmee de 330e rond de 6 seconden naar de honderd weet te sprinten en (elektronisch gelimiteerd) topt op 230 km/u.

Image
bmw 330e touring 2020 3 reeks plug-in hybride

Al zijn natuurlijk de ecologische cijfers belangrijker voor deze stationwagen. Want die dicteren tenslotte de aftrekbaarheid. Momenteel nog slecht nieuws. Nu ja, BMW heeft gewoonweg nog geen officiële cijfers voor de 330e Touring. Waardoor we ons even moeten baseren op de 330e Berline en er van uit gaan dat de Touring daar weinig aan verandert. De 330e Berline weet alvast een normverbruik van 1.6 l/ 100 km voor te leggen en een CO2-uitstoot van minimaal 37 g/km. Zelfs met wat meerverbruik door het extra gewicht van de stationwagen blijft de 330e Touring vlot binnen de fiscale lijntjes kleuren om ook na 2020 100% aftrekbaar te zijn.

Duits strijdwapen

Met de komst van de 330e Touring volgend jaar opent BMW zonder twijfel de oorlog op andere stationwagens met stekker. Denk maar aan de Volvo V60 T8 als meest rechtstreekse rivaal. Die V60 met plug-inaandrijving zal met zijn 400 pk een stuk krachtiger zijn dan de 330e Touring maar hoogstwaarschijnlijk ook een stuk duurder. Zo kost een S60 T8 5.000 euro meer dan een 330e Berline. Waardoor de 330e Touring in leasing een streepje voor zal hebben.

Image
bmw 330e touring 2020 3 reeks plug-in hybride

Al vergeten we dan even de Kia Optima SW PHEV die nog eens vlot 20.000 euro onder de prijs van de BMW en Volvo kruipt en eigenlijk het duo in haar onderbroek zet. Hoe dan ook, stationwagen minnend België heeft er binnen een jaartje weer een plug-inkeuze bij. En daar draait het tenslotte om.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen