Nissan heeft dit jaar haar GT-R één van de grootste updates gegeven sinds zijn lancering. Het gevolg is een vanafprijs die exact 75 euro hoger ligt dan die van de Porsche 911 Carrera. Moest je morgen in een spelshow kiezen, voor wat gaan jullie? De porker, of Godzilla?
Een scheet duurder dan de instap-911 maar wel in staat om het snot voor de ogen te rijden van de über-911, dat is het verkooppunt van de Nissan GT-R. Echter 'snot rijden' is niet alles in een wereld van files, wegenwerken en - jawel - hoge brandstofprijzen. Puntjes waar zo'n 911 telkens een stap voor heeft.
Oké, 370 pk is dan wel een grop minder dan de 570 pk in de GT-R, je komt er heus stevig vooruit mee, getuige de sprint naar de honderd in 4,4 seconden van de instap-911. Ook aan het BIV-loket zal je blij zijn, want waar de GT-R een CO2-uitstoot van 275 g/km voorlegt hoef je bij de Porsche maar 169 g/km voor te schrijven. Daarnaast is er nog het comfort. Want waar de Japanner elke mier op de baan als een mokerslag naar je ruggenwervel transfereert is zo'n 911 aangenaam comfortabel.
Tenslotte is er nog het groeiende imago van de GT-R. Want elke twintiger met geld koopt geen aftandse Lambo of AMG meer, wel een GT-R. Een korte vox pop door ondergetekende bij jongeren van diezelfde leeftijd, maar dan zonder geld, liet daadwerkelijk uitschijnen dat de GT-R dé dreamcar is van het jonge volk. Al moeten we ze gelijk geven, qua waar voor je geld is de Japanner onverslaanbaar.
Toch, zo'n comfortabele Porsche klinkt ook aanlokkelijk. Moest je morgen in een spelprogramma de keuze krijgen om één van de twee naar huis te nemen, voor welke zou je gaan?
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen