Nieuwe Hyundai Inster Cross is de stoerste der schattige EV’s (2024)
Een dikke drie maanden geleden onthulde Hyundai een nieuwe EV, en dat was er eentje om rekening mee te houden. De Inster pakte namelijk uit met verrassend veel moduleerbare ruimte, een bruikbaar rijbereik en de belofte van een bijzonder lage prijs. Die prijs kennen we inmiddels nog niet, maar toch is er nu weer een reden bij om zo’n Inster in huis te willen halen.
Vernieuwde Citroën Ami gaat helemaal rétro (2024)
We moeten er geen doekjes om winden: de Citroën Ami is een pionier. Bij z’n lancering in 2020 waren de Fransen namelijk vrijwel het eerste grote automerk om zich te wagen aan een elektrische microcar.
Dit is de nieuwe ‘Renault Twizy’ en hij kost nog geen 10.000 euro (2024)
De Renault-groep telt tegenwoordig meer dan één merk maar de kans is groot dat je van één van die merken nog nooit gehoord hebt. Naast Dacia, Alpine en natuurlijk Renault zelf hebben ze nog een vierde naam in hun assortiment: ‘Mobilize’. Een tweetal jaar terug gaven de Fransen al eens inkijk in wat ze daarmee van plan waren want onder die noemer onthulden ze een petieterig deelautootje in preproductievorm.
Eerste test: Leapmotor T03 - Dit of een Dacia Spring? (2024)
We weten het: het aantal Chinese automerken op onze markt groeit sneller dan je kan bijhouden maar af en toe moet je er eens eentje van serieus nemen. Leapmotor, bijvoorbeeld, dat ons pas nog verraste met zijn best volwassen C10.
Een nieuwe Dacia Spring kost nu minder dan 8.000 euro… als je snel bent
Wil je zo goedkoop mogelijk een nieuwe elektrische auto in huis halen, dan moet je nog steeds bij Dacia zijn. Zelfs nu steeds meer fabrikanten erin slagen om hun EV’s minder duur te maken, kan nog steeds niemand hun Spring kloppen qua prijs. Sterker nog: Dacia gaf hem zonet nog een grondige facelift met nieuwe looks en extra technologie en dan nog kunnen ze de Spring goedkoop verkopen… Absurd goedkoop, zelfs.
Vaarwel, 595 en 695: Abarth is nu officieel een elektrisch merk
Maak u klaar voor een kleine lofzang aan de Abarth 595 of 695, want hij verdient het. Als autoliefhebber zijn er namelijk maar zo weinig auto’s die je voor klein geld op je oprit kan parkeren, en je toch nog flink wat fun mee kunt beleven.
Fiat Pand(in)a kent zijn prijs: nog steeds één van de goedkoopste nieuwe auto’s? (2024)
Fiat opent een nieuw hoofdstuk voor zijn ‘Panda’-naam, want voortaan staat die niet meer gewoon voor een model maar wel voor een heuse familie. Zo onthulden de Italianen pas nog de ‘Grande Panda’ die naast een elektrische aandrijflijn ook uitpakte met 30 extra centimeters aan lengte.