Test nieuwe BMW 1-reeks – Consultant upgrade (2024)

Labels

Het is eigen aan elke modelwissel, dus natuurlijk groeit de nieuwe BMW 1, maar is het voldoende? Laten we die olifant maar meteen uit de kamer jagen. Size does matter wil er op de achterbank sprake zijn van enig comfort, en dat blijkt nog steeds een precair punt bij de kleinste BMW. De nieuwe generatie 1-Reeks groeit een dikke 4 cm tot 4,36 meter, maar ondanks deze groeischeut blijft het plaatsaanbod binnenin eerder beperkt.

Test: Kia Picanto 2024 (+video)

Wat is dit?

De kleinste auto die Kia in zijn rangen heeft staan. Sterker nog, het is de goedkoopste auto van België! Nu ja, na de Fiat Panda... en de Hyundai i10... en de Citroen C3... en de Dacia Sandero. De nieuwe generatie/ facelift zegent het Zuid-Koreaans karretje met stoerdere looks, een opgefrist interieur en een gestroomlijnder motoraanbod (dat daarom niet beter is).

CHECK HIER ONZE REVIEW:

Geen mop: Audi RS 3 ruikt beter na de facelift

Audi onthulde deze morgen zijn RS 3 facelift en die is op heel wat vlakken verbeterd. Toegegeven: niet meteen op motorisch vlak maar daar viel dan ook weinig te verbeteren met die heerlijke vijfcilinder onder de kap. Daarnaast hebben de Duitsers echter wel het achterdifferentieel aangepakt net als de ophanging, de looks en natuurlijk het infotainment… Maar als je dan dacht dat we daarmee alle interessante wijzigingen hadden gehad, dan dacht je verkeerd hoor.

Abonneer op Hatchback