Het is eigen aan elke modelwissel, dus natuurlijk groeit de nieuwe BMW 1, maar is het voldoende? Laten we die olifant maar meteen uit de kamer jagen. Size does matter wil er op de achterbank sprake zijn van enig comfort, en dat blijkt nog steeds een precair punt bij de kleinste BMW. De nieuwe generatie 1-Reeks groeit een dikke 4 cm tot 4,36 meter, maar ondanks deze groeischeut blijft het plaatsaanbod binnenin eerder beperkt.
Dit kost de kleinste BMW met de lichtste motor (2024)
Sinds BMW zijn nieuwe 1 Reeks een paar maanden geleden onthulde, is er al best veel gezegd en geschreven over het model. Zo valt er om te beginnen al over te discussiëren of het om een nieuwe dan wel een vernieuwde auto gaat en eens we daarover uitgepraat waren, kwam de controverse omtrent zijn Kia-achtige looks op gang.
Lekker: Alfa Romeo Brera Cinque Porte
Weet je nog, toen Alfa de heerlijk gestileerde 159 in zijn line-up had staan die ook een coupé en cabrio afgeleide kreeg in de vorm van de Brera? Wel, die hoogdagen kunnen we nu even opnieuw beleven met dank aan een Zuid-Afrikaanse doe-het-zelver. Want wat als Alfa de trend voor was en een vierdeurscoupé van de Brera had gelanceerd? Wel, die had er dan zo uitgezien!
Fiat legt productie elektrische 500e stil, drie keer raden waarom
Het is je vast ook niet ontgaan: het gaat niet helemaal goed in elektroland. Zo stijgt de verkoop van EV’s niet aan het verwachte tempo, waardoor de ene na de andere fabrikant zijn elektrische ambities al terugschaalde.
Test: Kia Picanto 2024 (+video)
Wat is dit?
De kleinste auto die Kia in zijn rangen heeft staan. Sterker nog, het is de goedkoopste auto van België! Nu ja, na de Fiat Panda... en de Hyundai i10... en de Citroen C3... en de Dacia Sandero. De nieuwe generatie/ facelift zegent het Zuid-Koreaans karretje met stoerdere looks, een opgefrist interieur en een gestroomlijnder motoraanbod (dat daarom niet beter is).
CHECK HIER ONZE REVIEW:
Deze goedkope EV komt de Dacia Spring het leven zuur maken in Europa (2024)
2024 is nog maar halfweg, of het is nu al het jaar van de betaalbare EV.
Vaarwel, 595 en 695: Abarth is nu officieel een elektrisch merk
Maak u klaar voor een kleine lofzang aan de Abarth 595 of 695, want hij verdient het. Als autoliefhebber zijn er namelijk maar zo weinig auto’s die je voor klein geld op je oprit kan parkeren, en je toch nog flink wat fun mee kunt beleven.
Geen mop: Audi RS 3 ruikt beter na de facelift
Audi onthulde deze morgen zijn RS 3 facelift en die is op heel wat vlakken verbeterd. Toegegeven: niet meteen op motorisch vlak maar daar viel dan ook weinig te verbeteren met die heerlijke vijfcilinder onder de kap. Daarnaast hebben de Duitsers echter wel het achterdifferentieel aangepakt net als de ophanging, de looks en natuurlijk het infotainment… Maar als je dan dacht dat we daarmee alle interessante wijzigingen hadden gehad, dan dacht je verkeerd hoor.