
In tegenstelling tot de Europese constructeurs wil Lexus geen F-badge kleven op haar crossovers en SUV's.
BMW heeft de X6 M en X5 M50d, Audi heeft een RS Q3 en S Q5, Mercedes heeft AMG varianten van haar ML, Land Rover werkt aan SVR-varianten en Maserati werkt aan een gepeperde crossover. Letterlijk iedereen wil dus meespelen in het segment van snelle grote auto's. Behalve Lexus.
Voor Lexus F chief engineer Yukihiko Yaguchi moet elke wagen die een F-badge krijgt een sportieve inborst hebben en geschikt zijn voor het circuit. En aangezien een crossover of SUV geen van beide heeft, is zijn keuze snel gemaakt.
De Japanner gaf wel mee dat er andere modellen binnen het Lexus gamma een F-badge zullen krijgen.
Recente reacties
Officieel: Hongqi E-HS9 is klaar voor België, vanaf €69.995
Andere prijscategorie, maar de Spectre komt er ook nog aan hé André :)
Door Wim 2 uur geleden
Officieel: Hongqi E-HS9 is klaar voor België, vanaf €69.995
wil wel eens komen kijken rijd nu met een Rolls Royce ghost. wil kortelings zeker een elektrische...
Door Van Kelst André & 19 uur geleden
Vrijdag Fandag: Renault R5 GT Turbo
ooit nog een zwarte gehad zalig maar giftig ding
Door Marc Wassenaar 1 dag geleden
Een vijfde van nieuw ingeschreven auto’s in Europa is elektrisch
Ik durf te wedden dat de meeste daarvan bedrijfs/loon wagens zijn. In de prijsklasse van 40.000 -...
Door Ikke 2 dagen geleden