In tegenstelling tot de Europese constructeurs wil Lexus geen F-badge kleven op haar crossovers en SUV's.
BMW heeft de X6 M en X5 M50d, Audi heeft een RS Q3 en S Q5, Mercedes heeft AMG varianten van haar ML, Land Rover werkt aan SVR-varianten en Maserati werkt aan een gepeperde crossover. Letterlijk iedereen wil dus meespelen in het segment van snelle grote auto's. Behalve Lexus.
Voor Lexus F chief engineer Yukihiko Yaguchi moet elke wagen die een F-badge krijgt een sportieve inborst hebben en geschikt zijn voor het circuit. En aangezien een crossover of SUV geen van beide heeft, is zijn keuze snel gemaakt.
De Japanner gaf wel mee dat er andere modellen binnen het Lexus gamma een F-badge zullen krijgen.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 18 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden