Mitsubishi mag zich dan wel hebben teruggetrokken van de Europese markt, in Japan zijn ze wel nog druk bezig. Zo druk dat ze de Ralliart-benaming weer onder het stof willen halen.
Ralliart was de benaming van de modellen die het dynamische imago van Mitsubishi in de verf moesten zetten. Sinds 1984 maakten de Japanners gebruik van deze zelfstandige afdeling voor de ontwikkeling van zowel de Lancer Ralliart, de Colt Ralliart als de Pajero in Dakar-livrei. In 2011 besloot Mitsubishi om Ralliart te laten voor wat het was maar daar komen ze nu op terug.
In de presentatie van de jaarcijfers haalt Mitsubishi de Ralliart-benaming weer naar boven. Het merk wil de afdeling betrekken in het Mitsubishi Motor-ness, met het oog op de elektrificatie. De plannen blijven voorlopig nog vaag, al laat Mitsubishi wel weten tegen 2023 twee nieuwe modellen te lanceren als onderdeel van dat MMC-ness. Of het om de twee Europese modellen gaat waarvan eerder sprake was, werd niet vermeld.
Recente reacties
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 5 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 10 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 11 uur geleden
Eerste test: Skoda Superb Combi - Mag het iets meer zijn? (2024)
Je kan letterlijk gewoon de ncap safety ratings hanteren. De passat heeft voor inzittende een 85%...
Door Jordy 16 uur geleden