Het zal je niet verrassen dat Toyota een elektrische versie van de ProAce City voorstelt. Bondgenoten Peugeot, Citroën en Opel gingen de Japanners al vooraf op hun versie van de ludospace.
Niet alleen de Proace City wordt elektrisch, ook de personenwagenversie, die Proace City Verso heet, krijgt een elektrische variant. Het recept is bekend, Toyota neemt de technologie van Stellantis over in haar bestelbusje. Die technologie bestaat uit een elektromotor die 136 pk en 260 Nm voortbrengt. Hij wordt gevoegd door een 50 kWh grote accu.
Met die combinatie zouden de Proace City Electric en de Proace City Verso Electric tussen de 260 en 280 km ver kunnen geraken. Ideaal voor een rondje pakjesbezorgen of een uitstapje naar zee. Voor wie nog zuiniger wil doen is er een eco-modus, met een beperkt vermogen van 82 pk en 180 Nm. De batterij laad je in 5 uur weer vol aan een 11 kW-driefasenlaadpunt, vind je een 100 kW-snellader dan zit je in 30 minuten aan 80 procent van zijn capaciteit.
De Proace City Electric is net als zijn reguliere broer als L1 of L2 te krijgen. In de eerste versie meet de Proace City Electric 4,4 meter lang, de L2 meet 4,75 meter. Het laadvermogen van de L1 is 800 kilogram, vanwege het extra leeggewicht blijft de L2 achter op een laadgewicht van 750 kilogram.
De Toyota Proace City Electric en Proace City Verso Electric zullen vanaf de herfst van dit jaar bij de dealer staan. De prijzen worden in de aanloop daarvan ook bekend gemaakt.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen