Autonieuws: Varia

BMW sponsort dodelijk koudefront

Wat een mooie marketingstunt had moeten worden, is uitgedraaid op een sisser van formaat. Wie het kan betalen, kan in Duitsland een hoge- of lagedrukgebied naar zich laten noemen. Bij BMW dachten ze dat het een goed idee zou zijn om het huidige lagedrukgebied over Europa naar de Mini Cooper te laten noemen. Daarmee wilde het aantonen dat de Mini bestand is tegen barre weersomstandigheden. Het weer is echter weinig voorspelbaar en het lagedrukgebied werd een koudefront met temperaturen die ver onder 0° C gaan.

In de ons omringende landen zijn intussen al honderden doden gevallen door de barre kou. Bij BMW hebben ze het schaamrood op de wangen, al merken ze wel op dat ze de namen wel geregistreerd hebben (Minnie zou later op het jaar gebruikt worden) maar dat ze geen controle hebben over wanneer die namen net op welk drukgebied zouden toepassen. Ook geven ze aan dat ze niet op voorhand konden weten welke richting het lagedrukgebied zou uitgaan en dat het op deze manier zou aflopen. "It was not intentional and you cannot tell in advance what a weather system will do. That it took on catastrophic proportions and left so many victims, we do regret very much," zeggen ze bij BMW. Mini blijft natuurlijk met een negatieve connotatie zitten bij de mensen die onder het koudefront geleden hebben.

Via: The Guardian

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen