Range Rover lanceert eindelijk haar cabrio variant van de Evoque. Het idee ligt al jaren op tafel, maar dit jaar staat hij eindelijk bij de dealer.
Geen idee hoeveel ze er gaan verkopen, want veel autoconstructeurs hebben het hen nog niet voorgedaan. Nissan probeerde het ooit met Murano maar die kwam nooit op Europees grondgebied. Ook concurrenten bij BMW, Audi of Mercedes hebben zich voorlopig nog niet gewaagd aan een cabrio variant van hun crossovers.
Het vaste metalen dak van de Evoque wordt vervangen door een stoffen exemplaar dat in 18 seconden kan weg klappen. Veel meer dan dat wijzigt er niet in het lijnen spel van de nog steeds knappe standaard Evoque.
Land Rover heeft twee varianten voor de Belgische markt: een SE Dynamic en HSE Dynamic. Die eerste gaat over de toonbank vanaf 52.500 euro, de HSE voor minstens 58.800 euro.
Motorisch kan je kiezen uit een 240 pk sterke Si4-benzine en een 2.0-liter Ingenium diesel met 150 of 180 pk. Beide krachtbronnen beschikken over een 9-trapsautomaat van ZF.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 19 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 21 uur geleden