Toyota GR Corolla met +250 pk op komst! [Render]

Toyota GR Corolla Render

Dat het Toyota menens is met haar sportieve GR-submerk is ondertussen wel duidelijk. Niet enkel zorgde die GR voor de wederkeer van de iconische Supra, het brengt ons ook een 261 pk sterke Yaris (!) én op termijn een Corolla om de Golf GTI te gaan bekampen. Jawel, de GR Corolla is op komst!

Na sportwagen Supra leek het logisch dat Toyota een sportieve versie van haar Corolla zou bouwen. Dan kan je echter de Japanners niet. Want Toyota besloot eerst de Yaris onder handen te nemen. Deels te verklaren door de aanwezigheid van de Yaris in het rallykampioenschap WRC. Het resultaat is een [heuse homologatiespecial](https://autofans.be/nieuws/officieel/45062-officieel-toyota-gr-yaris-heuse-homologatiespecial-2020 met 261 pk en vierwielaandrijving.

Geduld...

Nu is het echter tijd voor de GR Corolla. Het is te zeggen, volgens Britse media moeten we nog tot 2023 wachten op de opgepompte Corolla. Waardoor het aannemelijk is dat de GR Corolla samen zal verschijnen met de facelift van de reguliere Corolla.

Onder de kap alvast dezelfde 1.6 driecilinder turbobenzine als in de GR Yaris. Jawel, dat las je goed: DRIEcilinder. Goed voor een péékaatje of 260. Ideaal om te dienen als alternatief voor de Volkswagen Golf GTI, Hyundai i30 N en co. Voorwielaandrijving lijkt plausibel... al weet je natuurlijk nooit met de Japanners. Een 300 pk sterke GR Corolla met vierwielaandrijving? Het zou zo ook kunnen!

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 3 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
Waxweazel 10:25
afbeelding van Waxweazel

Als Toyota hun naam van Hybride merk willen hoog houden dan maken ze een Hybride GR van. Anders maken ze zich wel redelijk belachelijk, zeker als de auto pas in 2023 zou komen.
Een aantal jaren later wordt iedereen verplicht om full EV te gaan..

Ersa 23:04
afbeelding van Ersa

Toyota maakt zich hiermee allesbehalve belachelijk!
1. Ze hebben een al zo steengoede reputatie inzake hybride technologie, dat ze op dat vlak al veel ervaring en respect én samenwerkingen hebben, oa met BMW.
2. zij zijn als enigen die hun de co2 uitstoot hebben kunnen doen dalen in vgl met vorige jaren en de doelstellingen inzake co2 hebben behaald, daar waar de rest een stijging kent door downsizing en/of massale afbouw van dieselverkoop ten voordele van benzine...wat niet goed bleek voor de co2 uitstoot.
3. Naast het opgebouwde respect en know how, denken ze toch nog aan de petrolhead door zo'n modellen uit te brengen.
Zijn nu ook niet de grootste pk monsters, maar meer drivers cars. Hun hybride aanbod blijft nog steeds overheersend.
Dus al bij al is wel duidelijk waar de focus ligt, zonder het rijplezier te gaan negeren.

'Een aantal jaren later wordt iedereen verplicht om full EV te gaan..'
So what? Het is nog niet zover, en als die dag komt dat men full EV moet gaan (niet zozeer omwille van verplichting, maar omwille van uitstootnormen), denk je dat Toyota niet voorbereid is ofzo? Lool
Die GR modellen zijn leuke tussendoortjes, maar Toyota/Lexus zal heus wel het een en het ander achter hun sleeve hebben, wat je van de Duitsers op dat vlak helemaal niet mag verwachten.

Waxweazel 11:30
afbeelding van Waxweazel

Als je als hybrid-pioneer zo een GTI-project wil doen, dan ga je niet klakkeloos de concurrentie nadoen maar iets specialers/anders doen met je hybride techniek vind ik.
Zeker als je afgeleverde product niet beter/sneller/specialer is dan al je concurrenten. Met 250pk kom je op dit moment niet meer mee met de rest. Met 250 hybride pk zou je wel iets speciaals hebben en waarschijnlijk zelfs sneller kunnen zijn.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws