Land Rover denkt aan milde hybride-diesel

Land Rover Hybrid mild hybrid diesel Range Rover

De verkoop van Land Rover is tanende dankzij fiscale regeringsbeslissingen en de klant die de diesel massaal de rug toe keert. De oplossing volgens Land Rover? Een milde hybride-diesel die de CO2-uitstoot richting de 210 g/km moet brengen. Tja.

Terwijl producten van het Britse merk berg, dal en waterloop kunnen overwinnen met twee vingers in de neus is de constructeur zelf zich serieus aan het vastrijden. Daar zijn een boel redenen voor. De afkeer voor diesel bijvoorbeeld, de fiscale afstraffing in veel EU-land voor een hoge CO2-uitstoot helpt ook niet en tenslotte is er uiteraard ook nog Brexit. Het resultaat is een bedrijf dat miljarden verliest terwijl het er bij staat. De oplossing? Een mild hybride-diesel.

Druppeltje

De Britse jongens en meisjes van Autocar weten namelijk te zeggen dat Land Rover binnenkort het gamma van de Range Rover Sport en Range Rover uit zal breiden met een nieuwe zescilinder diesel die de 4.4-liter V8 diesel moet gaan vervangen. Het zou dan gaan om een diesel die gebruik maakt van een 48-volt hybridesysteem. Goed om een druppeltje uit te sparen... maar wonderen moet je van zo'n systeem niet verwachten. De cijfers liegen er dan ook niet om.

Land Rover Hybrid mild hybrid diesel Range Rover

Autocar spreekt van een D300 en D350 variant waarbij de strafste 350 pk sterke D350 zo'n 210 g/km moet gaan uitstoten in de Range Rover Sport. Een cijfer waarmee je boekhouder je niet met open armen zal ontvangen. Vorig jaar bracht Land Rover ook al een mild hybride-benzine naar de Range Rover Sport. Die Range Rover Sport HST doet het met 400 pk en een CO2-uitstoot van 213 g/km. Dat deze motorisatie de verkoop van Land Rover een serieuze boost zal geven? Daar vrezen we echter voor.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie