
Audi Sport, de afdeling in Ingolstadt die de sportieve modellen maakt, zegt niet af te willen stappen van Quattro-vierwielaandrijving. De achterwielaangedreven R8 blijft dus een uitzondering op de regel.
“We blijven bij onze aanpak: Quattro is een wezenlijk onderdeel van RS-modellen.” Dat zegt Rolf Michl, hoofd van de sales- en marketingafdeling aan Autocar. Nochtans wijzigde de sportafdeling zijn naam van Quattro naar Audi Sport, en leek het met de achterwielaangedreven R8 RWS en nadien de R8 V10 RWD de deur op een kier te zetten.
“Quattro is een deel van ons erfgoed”, aldus Michl, “En ik krijg maar weinig reacties van mensen die er anders over denken.” Grote concurrenten BMW en Mercedes laten de laatste jaren steeds meer van hun M- en AMG-modellen ook de vier wielen aansturen, de occasionele RWD-modus niet te na gelaten.
Of de Audi R8 nog een toekomst heeft? “Audi Sport blijft toegewijd aan de R8, en we doen er alles aan om met een concept voor de toekomst op de proppen te komen”, zegt Michl. Dat de volgende R8 een of andere vorm van elektrische aandrijving krijgt, is wel duidelijk. Of dat een hybride of volledig elektrisch model wordt? Die knoop schijnt nog niet doorgehakt te zijn.
Recente reacties
Einde autoprogramma’s: ook The Grand Tour houdt er waarschijnlijk mee op
Wat de reden ook is, dit vind ik nu wel spijtig om te lezen. Ik vond de Grand Tour beter dan Top...
Door Mathieu 2 dagen geleden
BMW patenteert ‘iM3’-naam: wordt volgende M3 elektrisch?
Ik vermoed dat de eerste elektrische M wel snoeihard moet gaan. Het lijkt nu dat men de M50/M60...
Door Mr Ponrow 2 dagen geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
ik zeg je ze willen de hoofdprijs hier. kom op zeg dat is meer dan maal 2! Loon mag wat lager...
Door Kevin 2 dagen geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
VW heeft alle Europeese klanten beduveld met de sjoemel diesel en hun vervolgens in de kou laten...
Door Scheijen 3 dagen geleden