Porsche geeft de Macan nu ook een viercilindermotor. Het gaat om de turbogeblazen 2.0 benzinemotor met 237 pk en 350 Nm, die je kan kennen uit de Golf VII GTI.
Dat Porsche naar motoren met vier cilinders zou grijpen voor de Macan, was al langer duidelijk. De kleine broer van de Cayenne heeft minder gewicht mee te zeulen en kan dus toch nog voldoende prestaties blijven bieden met een kleiner vermogen.
twee rechthoeken
De 2.0 met 237 pk en 350 Nm is goed voor een sprintje van 0 naar 100 km/u in 6,9 seconden. Het verbruik blijft volgens Porsche op 7,0 l/100 km liggen. Herkennen doe je deze Macan met vier cilinders aan de twee rechthoekige uitlaateinden. Een Macan S heeft vier ronde uitlaatpijpen, een Turbo heeft vier rechthoekige stuks.
exclusief chinees
Voorlopig wordt de viercilinder-Macan enkel in China voorgesteld, wanneer hij naar Europa komt is nog niet geweten. Op de Belgische Porsche-website is er alvast nog niets over terug te vinden.
Update: Porsche brengt de Macan 2.0 enkel in Groot-Brittanië op de markt, wat de Europese markten betreft. Ook daar verwachten ze echter geen stormloop voor de viercilinder Macan.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 7 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 22 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden