
Porsche geeft de Macan nu ook een viercilindermotor. Het gaat om de turbogeblazen 2.0 benzinemotor met 237 pk en 350 Nm, die je kan kennen uit de Golf VII GTI.
Dat Porsche naar motoren met vier cilinders zou grijpen voor de Macan, was al langer duidelijk. De kleine broer van de Cayenne heeft minder gewicht mee te zeulen en kan dus toch nog voldoende prestaties blijven bieden met een kleiner vermogen.
twee rechthoeken
De 2.0 met 237 pk en 350 Nm is goed voor een sprintje van 0 naar 100 km/u in 6,9 seconden. Het verbruik blijft volgens Porsche op 7,0 l/100 km liggen. Herkennen doe je deze Macan met vier cilinders aan de twee rechthoekige uitlaateinden. Een Macan S heeft vier ronde uitlaatpijpen, een Turbo heeft vier rechthoekige stuks.

exclusief chinees
Voorlopig wordt de viercilinder-Macan enkel in China voorgesteld, wanneer hij naar Europa komt is nog niet geweten. Op de Belgische Porsche-website is er alvast nog niets over terug te vinden.
Update: Porsche brengt de Macan 2.0 enkel in Groot-Brittanië op de markt, wat de Europese markten betreft. Ook daar verwachten ze echter geen stormloop voor de viercilinder Macan.
Recente reacties
Officieel: Dacia Jogger facelift is vooral verplicht nummertje (2022)
Ik ben van die mannen die hun geld toch nog ergens anders in gepsendeerd hebben :) De keuze ging...
Door Waxweazel 7 uur geleden
Officieel: Mercedes C 300 e is plug-in met indrukwekkende range (2021)
Ik bezit nu 103 dagen de mercedes C300e break. De eerste 20 dagen was ik best tevreden. Sindsdien...
Door Matti_C300e 10 uur geleden
Officieel: Dacia Jogger facelift is vooral verplicht nummertje (2022)
Lpg is een afvalproduct die bij het maken van benzine vrij komt, heeft dus niets met Poetin te...
Door Andy 11 uur geleden
Open deur: Volgende Hyundai i10 volledig elektrisch in 2024
hoera het klimaat en bijgevolg de wereld is gered lijkt het wel
Door suskewiet 2 dagen geleden