SsangYong is dood, leve ‘KGM’. De naamswijziging van de Koreaanse constructeur is namelijk officieel afgerond en die gaat gepaard met een nieuwe look voor de website. Op die website vonden we echter iets veel interessanters dan dat: een gloednieuwe snuit voor de Tivoli en Grand Tivoli!
Het is eindelijk zover: we hoeven niet meer op onze tellen te letten elke keer we iets over SsangYong te melden hebben. Sinds het KG Consortium de noodlijdende autoconstructeur anderhalf jaar geleden namelijk overkocht, gonsde het al van de geruchten dat de naam van het merk zou veranderen naar KG Mobility. Eerst werd dat halsstarrig ontkend en dan weer halvelings bevestigd maar nu is het officieel: SsangYong wordt ‘KGM’… En die naam is blijkbaar niet het enige dat verandert.
Weg logo’s, hallo stoere rode accenten
In het persbericht dat de naamswijziging kenbaar maakt, worden we namelijk uitgenodigd om even te gaan kijken naar de nieuwe website. Daar kregen we echter iets veel verrassenders te zien, want twee van de voormalige SsangYongs pronken plots met een grondig verbouwd front: de Tivoli en Grand Tivoli. Dat front heeft stiekem meer weg van de net gefacelifte Fiat Doblo dan van de vroegere look van het merk, want het valse grilletje tussen de koplampen moet wijken voor een gesloten stuk koetswerk. Daaronder zit nu een matzwart omlijst radiatorrooster dat overloopt in de bumper. Het geheel wordt opgeleukt met sportief ogende rode accentjes terwijl er van SsangYong-logo’s geen sprake meer is. In de plaats daarvan staat de modelnaam ‘Tivoli’ voortaan languit op de snuit.
Achteraan blijft het gevleugelde logo wel overeind, net als op het stuurwiel. Dat is eigenlijk geen toeval want het merkbeeld met de twee vleugeltjes gooit KGM niet overboord. Verder wordt hun hele website overgoten met een nieuw — opmerkelijk paars — sausje en een gelijkaardige behandeling wacht de voormalige SsangYong-dealers omstreeks de lente van dit jaar. Reken er dus maar op dat deze vernieuwde modelletjes tegen dan bij die dealers zullen staan en dat doen ze met dezelfde scherpe prijzen als voorheen: amper 17.490 euro voor een Tivoli en 20.490 euro voor de Grand Tivoli.
Recente reacties
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Die “predictieve snelheidsbegrenzer” is geen cruise control maar een adaptief remsysteem. En de...
Door Joram 10 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Klanttevredenheid? Wij hebben een DS4. En eerlijk is eerlijk, het is een prachtige auto! Maar qua...
Door Raymond 12 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 16 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Ik weet niet waarom telkens de theorie naar boven gehaald wordt en niet de juiste info! De Tiguan...
Door Dave Pollock 20 uur geleden