Autonieuws: Officieel

MG ZS Hybrid+ wil (betaalbaar) succesmodel van MG worden (2024)

MG keerde in 2020 dan wel terug met de volstrekt elektrische ZS EV, generatie twee van de populaire crossover debuteert anno 2024 met een hybride-motor onder de kap. Samen met frisse looks en een opgewaardeerd interieur wil dit het volumemodel van MG worden in Europa!

Recharge yourself, dat was de slogan van MG toen het in 2020 terugkeerde naar Europa met een volstrekt elektrische line-up. Het budgetmerk had echter al snel door dat er ook een markt is voor betaalbare "niet elektrische" auto's. Om toch de brug tussen ecologie en budget te slaan zijn er nu de Hybrid+-modellen van MG. Eerst kwam de MG3 Hybrid+, nu is het tijd voor de ZS Hybrid+.

Zuinig... en sportief!

De tweede generatie MG ZS debuteert dus in Europa als hybride, al staat er hoogstwaarschijnlijk ook een volstrekt elektrische versie op de planning. Of er ook nog een versie met klassieke benzinemotor komt - zoals nu het geval is -, dat is niet helemaal duidelijk. Voorin ligt alvast een bekende aandrijflijn, in die zin dat we ze ook al kennen van de MG3 Hybrid+ die we onlangs reden.

Image
MG ZS Hybrid+ belgie info

Zo werkt een 1.5-liter viercilinder benzine samen met een elektromotor. Die eerste levert 102 pk (128 Nm), de elektromotor is goed voor 136 pk (250 Nm). In sync beschik je daardoor over een vlotte 196 pk en een sprint naar de honderd van 8,7 seconden. Dankzij de - relatief grote - batterij van 1.83 kWh kan de ZS Hybrid+ op lage snelheden enkel zijn elektromotor gebruiken, terwijl de benzinemotor wordt gebruikt als generator. Check zeker onze review van de MG3 Hybrid+ om te ontdekken hoe dit ingenieus systeem juist werkt.

Allemansvriend

Visueel krijgt de tweede generatie MG ZS een compleet nieuwe identiteit. Was generatie één nog een bont allegaartje van "uit Europa geleende" designdetails, dan krijgt de nieuwe generatie MG's eigen familiegezicht aangemeten. Daarbij staat vooraan een soort van "grille in een grille" centraal. Er zijn stoere offroadaccenten, 17- of 18-duims velgen en een bips met anonieme achterlichten en een diffuser die trekjes leent van het exemplaar dat je op een MG4 kan vinden. Net zoals kleinere broer MG3 wil deze nieuwe generatie vooral een allemansvriend zijn.

Image
MG ZS Hybrid+ belgie info

Stappen we binnenin, dan zien we een minimalistisch dashboard met vier hoog geplaatste ventilatiemonden en twee digitale displays. Achter het stuur zit een cluster van 7-duim, centraal staat een infotainmentscherm van 12,3-duim. MG is karig met verdere details maar spreekt wel over Android Auto en Apple CarPlay, automatische klimaatcontrole en zes luidsprekers. Standaard zijn er stoffen stoeltjes, de momenteel nog naamloze hogere uitvoering krijgt verwarmde stoelen met lederlook, een verwarmd stuur, 360°-camera en getinte ramen.

Wat kost hij?

Wat deze MG ZS Hybrid+ nu moet gaan kosten? Wel, uw gok is goed als de onze, want op dit moment zijn er nog geen Belgische prijzen beschikbaar. Al zijn ze bij MG België hoopvol dat deze nieuwe ZS nog dit jaar richting dealers zoemt. Misschien een teken aan de wand: in het Verenigd Koninkrijk zal de MG ZS Hybrid+ vanaf oktober beschikbaar zijn met een startprijs van (omgerekend) 26.132 euro.

Image
MG ZS Hybrid+ belgie info

Als je weet dat de MG3 Hybrid+ in het VK 1.000 euro meer kost dan in België... dan kan je zelf wel aan het rekenen gaan. De Dacia Duster Hybrid heeft er alvast een nieuwe concurrent bij!

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen