Onderstel, remmen en vermogen werden aangepakt. Ook werd wat aan de looks van interieur en exterieur gedaan. In totaal verliest de RS hierbij 40 kg gewicht. Een verlagingsset zorgt voor een strakkere wegligging, Brembo-remmen stoppen het geheel keurig.
Optioneel krijg je carbon remkoelers uit de Mégane Trophy V6. Dankzij het aanpassen van het motormanagement, intercooler en het plaatsen van een speciaal RVS uitlaatsysteem stijgt het vermogen van 250 pk naar 310 pk, met een maximumkoppel van 400 Nm. Het interieur kan worden gepersonaliseerd, tegen een prijs van 4.000 euro. De RS-logo's kunnen worden weggelaten en het dak kan in hoogglans worden afgewerkt.
Kerkhof&Visscher wil op termijn ook andere modellen gaan bewerken. Op dit moment werken ze aan een lichtgewicht Mégane RS, waarbij ze hopen 150 kg te besparen.
Bron: Autoweek
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen