De looks van een Mercedes A AMG met het vermogen van een botervlootje..
Het zijn barre tijden bij Opel-tuner Irmscher. Want sinds Opel werd overgenomen door PSA (en daardoor ondertussen in de Stellantis-groep zit) zijn er geen pittige modellen meer op de markt verschenen. Daardoor heeft de huidige Corsa geen GSi- of OPC-afgeleide. Wat doe je dan als tuner? Wel, Irmscher gaat voor veel show... en relatief weinig go.
151 pk!
Je kan alvast maar zo veel vermogen uit een 1.2-liter driecilinder turbobenzine halen. Standaard beschikt de strafste Corsa over 130 pk, Irmscher schroeft het vermogen op tot 151 stuks. In tijden waar hothatches vlot +200 en zelfs +400 pk halen is dat niets meer om over naar huis te schrijven natuurlijk. En dan, dan is er nog de bodykit van deze Corsa IRC.
De Duitser tuner koos er namelijk voor om de Corsa zo uit te dossen alsof 'ie klaar is om het circuit op te rijden. Met megalomane heupen en een spoiler die niet zou misstaan in het touringcarkampioenschap. Eerlijk is eerlijk, de Corsa IRC oogt er alvast lekker dik door. Al durven we betwijfelen of de driecilinder nu écht die extra koelsleuven op de motorkap nodig heeft. Of Irmscher deze bodykit ooit in productie gaat nemen? We betwijfelen het.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 14 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden