Het blok wordt gekoppeld aan een zestraps manuele versnellingsbak en krijgt een speciaal ontwikkeld mechanisch slipdifferentieel. Met die cijfers komt de Opel OPC recht in het vaarwater van de Golf R en Scirocco R.
De Astra OPC krijgt naast zijn vernieuwd chassis ook een nieuwe ophanging die in drie standen is te verzetten. Het verstelbaar FlexRide systeem biedt de standen Normal, Sport en OPC. Die standen geven wijzigingen door inzake demping, gasrespons, stuurbekrachtiging etc. Dat de OPC op een circuit gereden kan worden maken de Duitsers duidelijk door te zeggen dat ze de Opel stevig getest hebben op de Nürburgring.
De nieuwe looks mogen vanzelf spreken. Vooral de bumpers aan beide kanten zorgen voor de grootste vernieuwing. Met vooraan een knappe grille en achteraan de twee uitlaten en een spoiler die zijn vermogen onder de kap verraden. Ook binnenin merken we nodige logo's op en kunnen we plaats nemen in sportkuipjes.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen